Сериозно поскъпване на колите втора ръка, отчитат търговците. Купувачите плащат с над 40% повече при покупка на употребявани автомобили.

Според официални данни най-масовият автомобил, който кара българинът, е 10-годишен, внесен от Германия или Италия.

На този фон китайските електрически автомобили стават все по-купувани в Европа, въпреки опитите за регулация. Причината – значително по-ниските им цени.

„Ръстът идва от забавянето на производството на авточасти, от забавянето на новите автомобили. Отделно от пандемията и малкия внос на коли втора употреба скочиха всички неща, които се правят по колите втора употреба“, коментира търговецът Велизар Митков.

По-скъп е и превозът на автомобили от други държави до България.

Близо 300 000 коли втора употреба са регистрирани у нас през последната календарна година. При новите броят е значително по-малък – около 55 000.

Снимка: btvnovinite.bg

Друга тенденция у нас е да се купуват търсят по-луксозни автомобили, с по-малко доказано изминати километри и по-надеждни.

Търговците предупреждават и за зачестилите онлайн измами в търговията с коли.

„Обикновено се разпознава по ниската цена на автомобила, след това има измама от рода: „Аз съм украинец и закупих кола с български номера, но трябва спешно да се върна“. Обикновено събота и неделя се случва, пращат някакво капаро около 1000-2000 евро по банка, защото има интерес. След това този човек не вдига телефона. Има ли ниски цени, разговори по телефона – не изпращайте пари.  Най-разумно е да отидете, визуално да видите автомобила и тогава да се пристъпи към подаването на средства“, съветва Митков.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement