Как се прави бизнес по време на криза, успяват ли българските компании да печелят и как се става Мениджър на годината? Управителят на на сп. „Мениджър“ Деница Димитрова и Явор Мраморенски разказаха какви са основните качества, за да имаш успешен бизнес.

Сп. „Мениджър“ вече 15 години отличава професионалистите в управлението на компании. Явор Мраморенски е от компанията-победител в категория „Бизнес трансформация“.

Той обясни, че за да си добър мениджър трябват много качества, но откори 3, които за него са най-полезните.

„Добрият мениджър трябва да бъде човекът оркестър на практика, но за мен трите най-важни качества са смелост, задължително трябва да имаш смелост и адаптивност. За да може да посрещне всички тези кризи и волатилност, които животът и светът ни предлагат. И за мен най-важното качество на един мениджър - това е емоционалната интелигентност, защото динамиката в света в момента е невероятна. Дигиталната еволюция направи така, че информацията да тече може би 10-20 пъти по-бързо, отколкото е било преди десетина години“, каза той.

Сеница Димитрова коментира и че бизнес по време на криза е голямо предизвикателство.

Бизнесът по принцип има нужда от стабилност и предвидимост, за да генерира растеж. Този циклон от кризи, в който се намираме от известно време, определено не помага в тази ситуация.  От друга страна пък знаем, че кризите понякога са и възможност за преосмисляне, за вкарване на нови, креативни и нестандартни решения“, каза управителят на сп. „Мениджър“.

Филмът, посветен на финалистите в основната категория и победителите в четирите нови категории, ще бъде излъчен днес от 16:00 часа по bTV.