„Ако искате да съберете 1 лев, а администрацията да изхарчи за това нещо 1,20 лева – то е ясно, че няма смисъл. Адаптирането на мерки за малкия бизнес е различно от насърчаването на бизнеса“.
Това обясни в предаването „Тази събота и неделя“ председателят на Националното сдружение на малкия и среден бизнес Елеонора Негулова.
„Малкият бизнес трябва да се раздели на две категории – тези, които са намерили печеливши нисши, и тези, които са от традиционни отрасли като селското стопанство, търговията и туризма. При тях има нужда от специфична подкрепа. Половината от микропредприятията са семейни фирми. Не бива да се прилагат едни и същи данъчни ангажименти към микропредприятията“, посочи тя.
Според нея няма политическа воля за реформи, свързани с малкия бизнес.
„Той не е представен и в Съвета за тристранно сътрудничество към Министерския съвет, защото критериите за национално представителна организация са много тежки. Въпросът е на визионерство и осъзнаване на ролята на малкия бизнес“, подчерта Негулова.
„Малкият бизнес е големият в България. Това е единственият инвеститор в някои райони и е най-отговорният елемент на местните общности, защото държат вересиите на хората“, каза още тя.
„Ако търсим нещо като резерв, това е ангажиментът на търговците. Те трябва да решат в гамата продукти, достъпни в категорията „покупки от първа необходимост“, да работят с по-ниски маржове, за да подкрепят потребителите. Това ще се усети след Нова година. Традиционно хората намират начин да пазаруват преди това, тъй като не искат да се лишават от малкото възможности да се почувстват добре, но сметките в семейните бюджети ще видим как ще се реализират. Оборотите ще бъдат малки през януари и февруари“, допълни председателят на Националното сдружение на малкия и среден бизнес.