Българинът Кирил Витанов, който живее в Кеймбридж, е собственик на една от 18-те волги във Великобритания.

„Усещането е - машина на времето, просто се качваш вътре и отиваш в друго измерение, уникално е вътре - и звука, и всичко, усещането на колата“, казва Витанов.

Снимка: btvnovinite.bg

Кирил започва да колекционира класически автомобили преди 9 години, когато купува първата си "Варшава". През 2015 г. заминава за  Лондон. Преди около четири години се сдобива с мечтаната машина от своето детство – "късна" ГАЗ-21, "набор '69", за която баща му често разказвал, че била любимата кола на Юрий Гагарин.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: btvnovinite.bg

„Моят автомобил е специален с това, че е закупен от Бургас от „Автотехника“, имам и фактурата, с която е закупена. И е била собственост на господин, който е бил военен, след което е закупена от друг автолюбител и е съхранявана доста добре“, разказва Кирил.

Въпреки това годините си казват думата – Кирил ангажира всичките си приятели, за да успее да възстанови предишния блясък на колата.

Снимка: btvnovinite.bg

„Не очаквах да видя волгата в такова невероятно състояние, разбира се, с малки електрически проблеми, това все пак е стара кола и с малко труд и усилия успяхме да я въведем в движение“, споделя Крали Кръстинин.

„Аз намерих официалния им магазин в Русия, който се намира в Санкт Петербург, в който предоставят части за „Волга“ - за тази „Волга“, специално и ние отидохме на екскурзия там, преди една година за рождения ми ден и това беше подаръка ми за мен - да закупя части за машината от Санкт Петербург като в момента, в който ние отидохме, те бяха много впечатлени, когато им разказах моята история, че колата ще дойде в Англия“, разказва Кирил.

Снимка: btvnovinite.bg

Хиляди километри обаче делят българина от неговата неостаряваща любов. Той е на Острова, а тя – на Балканите. Кирил обаче решава да действа – и така организира пътуването на М21 с автовоз от София до Кембридж, където е новият му дом.

„Интересен факт за автомобила е, че когато го представят тук в Англия 1953 г. на изложението, ѝ дават никнейма , който е „сити танк“ (градски танк), защото е била изключително различна от всички, които се произвеждат тук в Англия. След което ѝ дават и още едно име - работен кон, защото, както се казва в една обява - купуваш я и тя е кола за винаги“, разкрива Кирил.

"Волга" се превръща в символ на високия статут в съветската номенклатура. Колата се произвежда повече от четиридесет години до 2009 г. И колкото и да е странно, дори след толкова години успява да буди емоции.

„Сбъднах си детската мечта, наред е другата“, казва Кирил.