Граждани сигнализираха, че теренът на обръщалото на трамвай №6 до Южния парк е станал частна собственост. Те се позовават на справка в кадастъра.

Според главния архитект на район „Триадица“ Иван Шишков обаче твърдението е абсурдно.

Снимка: bTV

„Веднага мога да успокоя всички, че този терен не е частна собственост, никога не е бил, а това, че при създаването на кадастралната карта е отразено запис „частна собственост“, без да е отразена никаква собственост като нотариален акт, не го прави частна собственост“, каза Шишков.

Снимка: bTV

По думите му след създаването на кадастралната карта през 2016 г. районната администрация работи сериозно по създаването на актове за общинска собственост за всички терени, които са такава общинска собственост.

„Този терен е с отделен планоснимачен номер поради простата причина, че той е обграден от трамвайното ухо и бул. „Арсеналски“, така че той, по силата на правилата при създаването на кадастралната карта, то е съвсем логично да бъде с отделен идентификатор“.

Снимка: bTV

„Нито имаме създаване на допълнителен имот, нито имаме създаване на някаква частна собственост, нито имаме каквато и да е продажба“, увери архитектът.

В отговор на въпрос той посочи, че тече процедура по актуването на този и всички имоти, които следва да имат актове за общинска собственост.

Снимка: bTV

„Този имот е част от един стар имот 15, който е бил общинската собственост в рамките на целия парк. При създаването на кадастралната карта от този имот 15 са образувани много имоти, вкл. и този“, каза още Шишков.

„Направихме проверка, вкл. в Агенция по кадастъра, за да разберем дали някой е предизвикал каквато и да е инициатива по вписване, по каквото и да било, което може да предизвика съмнение за някаква далавера или опит за измама за придобиване на този имот – нямаме никаква индикация в тази посока“, увери архитектът.

Снимка: bTV

Същевременно днес трябва да има решение на експертният съвет какво ще е бъдещето на отсечката от маршрута на трамвая, спряна заради ремонта на тунела при НДК преди две години.

Вижте във видеото предисторията на спирането на трамвая и гражданските инициативи за запазването на линията:

Шишков коментира, че проблемът с трамвай №6 е възникнал заради решението за движението през Петте кьошета. Там трябва да се реши основния проблем на връзката на трамвай №7 към бул. „Христо Ботев“ и създаденият впоследствие проблем за живеещите на бул. „Скобелев“, където мотрисите минават съвсем близо до сградите.

Архитектът посочи, че с изграждането на третия лъч на метрото транспортната схема на София ще претърпи промени. Махането на трамвай №6 в този район не означава, че ще бъде махнат транспортът, а обратното. Предвижда се пускането на тролей, който вкл. ще обвърже и кв. „Манастирски ливади“, посочи той.

Вижте целия разговор във видеото: