„Имаме 7 пътни участъка, в които направените тестове показват разминаване между изискванията по проект и по норматив и това, което е действително. Фактът, че в повече от 50% от обследваните участъци има недостатъци, говори за дефицит в текущия контрол по време на изпълнението“. 

Това каза регионалният министър Андрей Цеков в „Лице в лице“. 

Регионалното министерство е направило проверки на качеството на асфалта на 13 пътни участъка и пет моста. Използван е лазерен профилограф – уред, който измерва доколко е равно покритието. 

Снимка: bTV

„В случай, че се окаже, че не е равно, това е индикация за проблеми в конструкцията на платното. Проверките обхванаха 165 км републиканска пътна мрежа, 13 участъка с изтичащи гаранции. След това взехме сондажни проби, т.нар. ядки, взети са 312 ядки от въпросните участъци. Резултатите показаха, че имаме проблеми с качеството на строителството“, заяви Цеков.

Докато в 7 участъка има несъответствия, други пет напълно отговарят на всички изисквания. 

„Има обаче и участъци, в които в продължение на целия строителен обект се констатира несъответствие с нормативните изисквания. Обикновено това означава по-тънка дебелина на асфалтовите пластове. Има участъци, в които дебелината е 3-4-5 см по-малка от тази, която се изисква. Ако законът изисква да имаме 20 см асфалт, ние имаме 14-15, а допустимото отклонение е до 10%. При 20 см изискване относително допустимо е 18 см“, допълни регионалният министър.

Най-проблемните участъци са обходният път на Ахелой и на пътя от Бяла Слатина към Плевен, през Трънак. По думите му изпълнителите на ремонтите са уведомени да отстранят дефектите.

Снимка: bTV

„Най-вече рискът е, че хората ще получат по-лошо качество и това е свързано с безопасността им по пътищата. Вторият проблем е, че държавата ще получи по-малко за това, което е платила“, каза Андрей Цеков.

Вижте целия разговор във видеото.