„Ниските резултати от матурите имат една обща причина неработещата или лошо работещата система. Тя работи лошо на всички нива. Децата не усвояват добре, има проблеми с преподаването, с оценяването“, каза преподавателят Леда Аврамова в предаването „Лице в лице“
Тя подчерта, че критериите за оценяването не трябва да бъдат занижавани, а прецизирани. „За да решим какво точно трябва да тестваме децата, ние трябва да знаем какво точно искаме от тях“, каза Аврамова.
Според нея има много какво да се работи по учебните програми. „Учителят би трябвало да има една голяма свобода в определянето на съдържанието. Това е неговият инструмент“, добави тя.
„Ние очакваме децата да излязат в 12. клас на матурата и виждаме резултата. Преди да стигнем до това обаче има много други стъпки, които трябва да се направят. Тези стъпки трябва да минат през разбирането на системата – Какво очакваме от тези деца? Готвим ли ги по същия начин, по които иска държавата или по абсолютно различен начин. Какви са критериите за оценка в училище? Защо в едни краища на България едни деца знаят по-добре български от други?“, заяви Христо Господинов.
Той обясни, че това се обсъжда сред неговите колеги.
„Те не харесват, това което се случва и смятат, че цялата система трябва да се реформира не отгоре надолу, а обратно. В учебника за 10. клас по история започва от най-древни времена и приключва в съвремието. Един десетокласник трябва го усвои за малко над 140 учебни часа. Трябва да го упражни, разбере и евентуално да знае нещо накрая. Това е невъзможно. Правим кански усилия с колегите тези деца да бъдат грамотни“, обясни Господинов.
Повече гледайте във видеото.