Последни новини

Започна подмяна на контейнерите за разделно събиране на отпадъци в София (СНИМКИ)

Започна подмяна на контейнерите за разделно събиране на отпадъци в София (СНИМКИ)

Пеевски поиска да се закрие правителствения авиоотряд

Пеевски поиска да се закрие правителствения авиоотряд

Картина на Густав Климт е втората най-скъпа творба, продадена някога на търг

Роналдо и Мъск в Белия дом: Специални гости на вечеря в чест на саудитския престолонаследник

Висши представители на американската армия пристигат в Киев с мисия от Доналд Тръмп

Официално: Почиваме три дни по Нова година, от 31 декември 2025 г. до 2 януари 2026 г.

Досиетата „Епстийн“: Разсекретяват документите, които замесиха и Тръмп в скандала

Плюшено мече, задвижвано от изкуствен интелект, говори на деца за ножове, секс и кокаин

Eвакуирани са цели села след атаката на руски дрон по танкер с газ край румънската граница

И кметовете от ДПС даряват 12-ата си заплата за коледните добавки за пенсионерите

Пиянство и дрога на пътя: Какво трябва да се промени в контрола на пътя?

Говори адвокатът Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  21:10 ч. 01.04.2025 г.

„Проблемът с безопасността е много компонентен. За да има по-малко жертви влияят много фактори – инфраструктурата, законодателството и други.“

Това заяви в предаването „Лице в лице“ след централната емисия новини адвокатът от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Илия Тодоров.

„Пътят за Своге, където падна автобусът, също беше сигнализиран многократно, местната полиция тогава също са сигнализирали. Също така и днес от магистрала „Тракия“ излетя автомобил, точно там, където всеки път се получава аквапланинг и излитат автомобили в отсечката между Ихтиман и тунел „Траянови врата“. Тези места винаги са се знаели“, допълни адвокат Тодоров.

„Инфраструктурата е много важен компонент от безопасността. Това не е оправдание за пияни и дрогирани, разбира се. Личната отговорност е важна и това да се борим със системните нарушители. Но, който и от тези компоненти да променим, няма да спрат да стават катастрофи и няма да спрат да загиват хора. Всеки един от компонентите променен сам по себе си не е достатъчен“, каза още той.

По думите му се взимат мерки най-често след като вече някоя тежка катастрофа разтресе обществото.

„Това касае и размера на наказанията в Наказателния кодекс. Да вземем за пример скоростта по магистралите – говори се за намаляване от 140 на 130 км/ч. България и Полша са единствените места, на които е позволена такава висока скорост. И е логично да си кажем, че и при нас трябва да е по-ниска“, допълни Илия Тодоров.

Според него световните мнения са, че сухото завишаване на дадена санкция не води до намаляване на престъпленията.

„Реално неизбежността на това наказание може да подейства превантивно. Ако ти мислиш, че може да ти се размине – какво значение има дали на една хартийка пише, че за даденото престъпление се предвиждат пет или десет години? Автоматичното завишаване на дадени санкции, без те реално да се прилагат, не води до нищо“, каза още адвокат Тодоров.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK