Последни новини

Зеленски заяви, че няма детайли за възможен меморандум за мир с Москва, но е готов да проучи руските предложения

Зеленски заяви, че няма детайли за възможен меморандум за мир с Москва, но е готов да проучи руските предложения

Белгия иска ЕП да свали имунитетите на 5-има евродепутати, Никола Минчев потвърди, че е сред тях

Белгия иска ЕП да свали имунитетите на 5-има евродепутати, Никола Минчев потвърди, че е сред тях

Националното турне на Лили Иванова: Примата с концерт в Народния театър тази вечер

Катастрофа с три тира на международния път Е-79 между Монтана и Видин

Заради множество земетресения: Обявиха извънредно положение на остров Евия

Осем души са арестувани за разпространение на наркотици при спецоперация в Радомир

Билет за театър в евро: За 24 май по 5 и 10 евро в „Народния“

„Очите ми вече гледат към гробищата“: Говорят родителите на загинал във влаковата катастрофа край Локорско

Крал Чарлз и Дейвид Бекъм се срещнаха в Лондон

Папа Лъв XIV и вицепрезидентът на САЩ Джей Ди Ванс си размениха подаръци

Пиянство и дрога на пътя: Какво трябва да се промени в контрола на пътя?

Говори адвокатът Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  21:10 ч. 01.04.2025 г.

„Проблемът с безопасността е много компонентен. За да има по-малко жертви влияят много фактори – инфраструктурата, законодателството и други.“

Това заяви в предаването „Лице в лице“ след централната емисия новини адвокатът от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Илия Тодоров.

„Пътят за Своге, където падна автобусът, също беше сигнализиран многократно, местната полиция тогава също са сигнализирали. Също така и днес от магистрала „Тракия“ излетя автомобил, точно там, където всеки път се получава аквапланинг и излитат автомобили в отсечката между Ихтиман и тунел „Траянови врата“. Тези места винаги са се знаели“, допълни адвокат Тодоров.

„Инфраструктурата е много важен компонент от безопасността. Това не е оправдание за пияни и дрогирани, разбира се. Личната отговорност е важна и това да се борим със системните нарушители. Но, който и от тези компоненти да променим, няма да спрат да стават катастрофи и няма да спрат да загиват хора. Всеки един от компонентите променен сам по себе си не е достатъчен“, каза още той.

По думите му се взимат мерки най-често след като вече някоя тежка катастрофа разтресе обществото.

„Това касае и размера на наказанията в Наказателния кодекс. Да вземем за пример скоростта по магистралите – говори се за намаляване от 140 на 130 км/ч. България и Полша са единствените места, на които е позволена такава висока скорост. И е логично да си кажем, че и при нас трябва да е по-ниска“, допълни Илия Тодоров.

Според него световните мнения са, че сухото завишаване на дадена санкция не води до намаляване на престъпленията.

„Реално неизбежността на това наказание може да подейства превантивно. Ако ти мислиш, че може да ти се размине – какво значение има дали на една хартийка пише, че за даденото престъпление се предвиждат пет или десет години? Автоматичното завишаване на дадени санкции, без те реално да се прилагат, не води до нищо“, каза още адвокат Тодоров.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK 

 

 

Най-четени
Най-нови