„Министър Цеков и сега може да ги развали тези договори, защото няма вечни договори. Всички могат да бъдат развалени дори без съдебна процедура, между АПИ и „Автомагистрали“. Има други клаузи, по които всички договори могат да бъдат прекъснати“. 

Това каза в предаването „Лице в лице“ бившият регионален министър Виолета Комитова.

Коментарът ѝ е по повод казаното от настоящия регионален министър Андрей Цеков в „Лице в лице“, че предишните министри на регионалното развитие и благоустройството не са имали политическа воля и морална решителност инхаус договорите да влязат в съда.

Снимка: bTV

„Министър Цеков се оказа много неподготвен за това, че някой му е виновен, че не е прекратил инхаус договорите. Има два договора за АМ „Хемус“ – между АПИ и държавното предприятия „Атомагистрали“. Единият е от декември 2018 г., а другият - от декември 2019 г. Тези договори са изтекли 2020 г., аз съм министър от май 2021 г.“, каза Комитова.

По думите ѝ в двата договора и от едната, и от другата страна стои именно Андрей Цеков. 

„Той пледира за индексация. За участъци 7, 8 и 9 на „Хемус“ една фирма е взела 38 млн. лв. аванс, друга 60 млн. лв. Тук няма разрешение за строеж, парите не са вложени в строежа. Какво индексираме, чувалите ли, авансите ли”, пита Виолета Комитова. 

По думите ѝ строежът на магистралата буксува.

„Защото се строи само в първите 52 км от 87 до 139 км, защото само тук има разрешение за строеж. От 139 до 310 км са раздадени пари в чували по фирми, но няма разрешение за строеж. Това разрешение се издава от министъра. Моята препоръка е министърът да ускори процедурите по разрешението за строеж. Преди това коалиционните партньори на г-н Цеков са създали това заварено положение. Всички милиарди по „Хемус“ са платени към декември 2020 г.“, допълни бившият регионален министър. 

Виолета Комитова каза, че се обмисля възможността тя да се кандидатира за кмет на София от партия „Български възход“.