Новите мерки за кандидат-шофьорите, които предлага изпълнителната власт, няма да разрешат проблема с високата смъртност на пътя. Около това мнение се обединиха Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, и Христо Радков, който е председател на Българското обединение на шофьорите.

Според експертите съществени промени не се правят.

„АПИ стана дъщерна фирма на полицията – всичко, което излиза от полицията, идва тук. Това не са диалогичи хора, а са свикнали с друг режим на мислене. Всички наши предложения бяха отхвърлени от тях. Беше им възложено да променят всички нормативни наредби – 10 месеца по-късно нищо не е направено”, коментира Йонко Иванов.

Христо Радков пък опроверга твърдението на председателя на Държавната агенцията „Безопасност на движението по пътищата” Малина Крумова, че 80% от нарушенията по родните пътища са дело на едва 20% от шофьорите.

Радков настоя, че за да се направи подобен извод, налице трябва да са редица данни, с които агенцията не разполага.

По думите на двамата експерти масово като причина за катастрофите се посочва несъобразената скорост, зад която обаче често се криели фактори като лош път, липса на маркировка, заледяване, лоша видимост и скрити знаци.

Чуйте целия разговор във видеото.