Парите за ремонт и строителство на пътища не трябва да се харчат на парче, а при ясен план за действие след експертна оценка на риска. Това заяви в „Лице в лице“ експертът по пътна безопасност Богдан Милчев и добави, че така ще се намалят жертвите и пострадалите във войната по пътищата. 

По думите му този анализ трябва да се изготви от Държавната агенция по пътна безопасност. „Една година и няколко месеца тази агенция не е създала нито една нота движение в тази посока. Няма как да направиш оценка на риска, ако нямаш информация и експерти“, заяви Милчев. 

Относно катастрофата днес край Лесово, при която загинаха трима души, а 16 бяха ранени, Милчев посочи, че пътят там е в лошо състояние – липсва маркировка. Той допусна, че умората и атмосферните условия също са повлияли шофьорът на буса да се удари челно в тира. 

„50% от маркировката у нас не отговаря на нормативните изисквания. 50 млн. лв. трябват, по оценка на АПИ, да се оправи маркировката на пътища Първи клас и магистрали. Премиерът Борисов обеща, че ще оправи тази маркировка, след като тръгне тол системата – няколко месеца по-късно няма нота в тази посока“, коментира Милчев. 

Относно предлаганите промени при автошколите, експертът заяви, това са само административни тежести, които няма да подобрят обучението на кандидат-шофьорите. 

Подробности вижте във видеото!