Националният автоинструкторски съюз, Българският автоинструкторски съюз и Съюзът на българските автомобилисти организират протест на 14 януари.
„Многото жертви на пътя не се дължат на лошото обучение на шофьорите“, заяви в предаването „Лице в лице“ Малинка Бондаренко – автоинструктор в СБА. Държавата да насочи вниманието към изпитите, призова тя.
„Не да ни сочат с пръст и да казват, че инструктурите не ги учат, а никой да не задава въпроса каква е методиката за провеждане на изпита“, заяви още Бондаренко.
Според нея изпитът трябва да бъде труден и тежък, така че да не бъде „пробит“. Трябва този, който излиза на пътя, да може да владее автомобила в сложна пътна обстановка. Методичното увеличаване на броя на часовете няма да доведе до това, категорична беше тя.
По думите й повечето часове само оскъпяват цената на курсовете.
Протестът е в две части – едната причина е, че се увеличават часовете, а другата – че трябва да има контрол върху начина, по който се дават тези часове, обясни Йонко Иванов – председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
„Хората управляват автомобили в населено място, подготвени са за изпита и го взимат. Но хората загиват в извън населени места, не знаят как се управлява автомобила в крива, не знаят каква предавка да изберат, как да влязат между автомобилите на магистрала“, заяви Иванов.
Той припомни, че преди време часовете са били 36, на осмото упражнение се давали 12 часа, на 36 упражнение – 12 часа, и отделно за дамите е имало още 20 часа полигон.