„Последната година и половина българинът кара по-разумно, забелязвам го, защото управлявам много километри. Виждам това и работя с разследващите, виждам организацията на полицията и мисля, че има подобрение. Скоростта намаля, особено по магистралите. Забелязвам по-голямо внимание във водачите. Освен това ремонтите според мен този път са с добра организация“.
Това заяви в предаването „Лице в лице“ проф. Станимир Карапетков, председател на Съюза на независимите автотехнически експерти в България.
По думите му у нас трябва да се работи по два аспекта - превенцията и разследването на ПТП-а.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
„Да няма тежки произшествия, да ги намалим и да намалим жертвите, което и става, да караме по-безопасно. Санкции, но не самоцелни. Второто е да намалим разследването, което в България е удивително дълго“, каза той и обясни, че законът трябва да се промени.
„Сроковете се намаляват, като се внесат не големи, но много точни определения и квалификации в закона, при които даден разследващ орган ще решава делото без много импровизации. В момента всеки съд решава по собствено убеждение, но тъй като законът позволява различни мотиви за едно или друго решение, различните инстанции решават по различен начин, делата вървят с много експертизи и се връщат за много години“, добави експертът.
За целта е необходимо да се уеднакви практиката на съда и да се обучат още автотехнически експерти.
„При което да уравним методиките, да уравновесим нещата и всички да имаме едни критерии за достоверност. Съдът иска достоверност и обоснованост на експертизата с научна обосновка. Трябва да научим хората, които работят на това и трябва да има обучение“, посочи проф. Станимир Карапетков.
По думите му у нас липсва връзка между експертите и политиците.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK