Очакваният първи транш от концесията на летище София е около 500 млн. лв. и идеята е парите, които постъпят, да останат в сектора, вкл. и да бъдат използвани за жп транспорта, коментира в студиото на „Лице в лице” Халил Летифов, зам.-председател на ПГ на ДПС и председател на транспортната комисията в парламента.

„БДЖ няма алтернатива в транспорта, дълговете трябва да бъдат платени”, категоричен беше той, като посочи , че по спомен, дълговете на компанията са 370 млн. лв., от които 103 млн. – просрочени.

„Не виждам алтернатива БДЖ да не работи (…) Тези пари ще се дадат, ние ги дължим на тези институции, те ще си ги вземат”, повтори Летифов.

„Запорират се имущества, това е нормална практика. Кредиторите са уважавани кредитни институции. Могат да фалират БДЖ, да вкарат синдик и пр., но държавата не може да остави това да стане – за някои хора жп транспортът е единствен, а и в целия ЕС той приоритет и се дотира от държавата. Има страни (с жп компании, които имат) 40 млрд. евро дългове”:, посочи той.  

Летифов коментира и мерките по пакета „мобилност” като умерен успех. Гласуването по плана „Макрон” в някаква степен е защитило българските превозвачи, но има и решения, които не помагат на българския транспортен сектор.

Относно промяната на някой традиционни географски имена с турско-арабски произход в Стара Загора, той посочи, че въпросът е принципен, защото навява спомените за промяна на имената на мюсюлманите у нас.

По думите му няма обяснение как името Антонова гора е по-благозвучно от Ахмед кория, примерно, а пък и Александър Невски, на когото е наречен храм-паметникът в София, не е бил български гражданин.

Вижте още във видеото: