Последни новини

Кремъл изрази готовност да помогне в ядрените преговори между Иран и САЩ

Кремъл изрази готовност да помогне в ядрените преговори между Иран и САЩ

Върховният съд на Великобритания реши определението за „жена“ да се основава на пола при раждането

Върховният съд на Великобритания реши определението за „жена“ да се основава на пола при раждането

Рубио и Уиткоф ще пътуват до Франция за разговори за Украйна

"Бебето ми беше отвлечено": Пет дни след изчезването му то е открито в двора на семейната къща

При мащабна церемония в Северна Корея Ким Чен Ун раздаде 10 хиляди апартамента (ВИДЕО)

България за Коридор №8: Липсва отговор от Северна Македония, настояват за срещи без ясна цел

Джо Байдън: Още когато бях сенатор, преди 400 години...

По повод годишнина от приемането на Търновската конституция.Радев поиска равенство пред закона

"Имаме нова ситуация" и "Ааа - онези палячовци": Какви са реакциите след излизането на ДПС на Доган?

Пореден сигнал до bTV за опасен път: Камиони карат върху оголена арматура

„Чети етикета”: „Легналите полицаи” – по стандарт или не?

Има изисквания за височината и дължината на такива неравности, но нерядко те не са спазени

Снимка: bTV
Публикувано в  09:30 ч. 14.05.2018 г.

Изкуствените неравности по платното за движение, познати повече като „легнали полицаи”, убиват скоростта и помагат да спасяваме човешки животи, но дали са поставени на най-правилните места и дали са избрани най-правилните размери за тях?

От няколко години у нас действа наредба за изграждането на подобни неравности, но все още голяма част от тях не отговарят на никакви изисквания. Така вместо да помагат на участниците в движението, се оказва, че те пречат.

Някои от легналите полицаи дори са опасни.

Как трябва да изглежда един „легнал полицай”, за да отговаря на изискванията?

В най-високата си част изпъкналата неравност или повдигнатата пешеходна пътека трябва да бъде 7,5 см, широчината ѝ е съобразена с широчината на пътя, а дължината ѝ може да е максимално 4,2 м за изкуствена неравност с кръгъл профил и 7,6 м, ако е като трапец или е повдигната пешеходна пътека.

След изграждането отсечката трябва да бъде осветена и да се отбелязана с пътни знаци.

Снимка: bTV

Снимка: bTV

През 2013 г. в София е имало 736 изкуствени неравности тип „легнал полицай“. Над 500 от тях оказват опасни и трябва да бъдат променени или премахнати. В страната (извън градовете) легналите полицаи са 255.

„Наредбата е влязла в сила 2012 г. В нея се дава срок от 3 години всички неравности да бъдат приведени по стандарта, а ако не могат – има една година да бъдат премахнати. Това значи, че администрацията, която поддържа пътя, не си е свършила работата”, коментира в студиото на „Тази сутрин” бившият председател на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев.

Той посочи и друг проблем – нерядко хората сами поставят „легнали полицаи”, а не администрацията, която поддържа пътя. Тогава обикновено не се спазват никакви стандарти.

Управлението на пътната безопасност трябва да бъде проверено и одитирано, смята Ананиев.

„Имаме регистър и знаем точната бройка и местоположение на изкуствените неравности. Столичната община поетапно променя неравностите, но това изисква време и средства”, коментира директорът на дирекция „Управление и анализ на трафика” в СО Димитър Петров.

„Столичната община, която има 1,5 млрд. лв. бюджет не е успяла да се организира. Можеше да се измени и закона, ако сроковете не стигат. Вижте проверката на пешеходните пътеки, направена от прокуратурата – 70% от тях не отговарят на изискванията. Кой ще поеме отговорност?” коментира Ананиев.

„Мога да се ангажирам със срок до края на годината. Паралелно с извършването на още една проверка ще бъдат променени и неравностите”, коментира Петров.  

Вижте още във видеото:

Най-четени
Най-нови