Почти 60% от преподавателите отчитат влошаване на социализацията на учениците заради онлайн обучението.
За всяко второ дете този процес е бил източник на допълнително напрежение и стрес. Данните са на Института за изследвания в образованието.
Почти две години Божидара редува уроците у дома и в клас. През няколко месеца химикалката се сменя с мишка, а чинът – с бюрото вкъщи.
Семейство Робев отдавна е свикнало да се бори с изпитанията на живота.
Големият им син, Бенуа, е с диагноза аутизъм.
„Преди в час децата сядаха до него и му помагаха, превеждаха, сега това няма как да се случи, така че за него това онлайн обучение е пълен провал“, казва Доротея Робева.
Друг поглед към ситуацията има Мария Матеска, майка на четвъртокласник.
Избрала обучението в електронна среда за своя син и от началото на пандемията той е стъпвал в клас едва за три седмици. И не съжалява.
„В нашия случай се забеляза точно обратното – повишение на мотивацията, защото той разбра сериозността и така искаше да докаже, че това не е грешният начин на мен и на учителката“, обясни Матеска.
Възрастните могат да преценят сегашната ситуация и онлайн обучението като временна, моментна картина, но за едно дете това е цялата реалност, казват психолози.