Последната българска подводница става музей.
Трансформацията на „Слава“ става след безпрецедентната операция по преместването ѝ до град Белослав по плавателния канал Варна-Девня.
А битката за спасяването на „Слава“ продължи цели 12 години – за да не последва тя съдбата на своите три посестрими и да бъде нарязана за старо желязо.
Краят на подводния флот на България настъпва на 1 ноември 2011 г., когато е свален и флагът на подводницата. След това „Слава“ е изведена от състава на Военноморските сили.
Това е и корабът, на който започва да служи главния боцман на подводницата Димитър Хаджийски. Признава, че свалянето на флага за него е тъжен момент.
Екипажът на „Слава“ никога не дава жертва. Но премеждия има.
Лодката се накърни рязко на 30 градуса на единия борд, чуваха се падащи шкафове, материална част, скърцане на торпеда на стелажите в първи отсек. Беше доста екстремна ситуация, споделя Пламен Кукуров.
Желание да съживи лодката прояви собственикът на Музей на стъклото – Данко Калчев.
Идеята му е „Слава“ да остане като символ на признателност към подводничарите ветерани и да се даде нов патриотичен заряд за младите хора, които да служат на родината си.
Укрепването на терена и подготовката за превръщането ѝ в музеен експонат продължава и до днес.
Още за историята на „Слава“ - в bTV Репортерите, очаквайте веднага след централната емисия в 19 ч.