Министерството на образованието и науката търси над 9000 деца, които не ходят на училище или на детска градина. Какви са причините за отпадането им и с какви трудности се сблъскват екипите на терен?

Сред най-честите причини за отпадане от училище са миграция в страната или чужбина, ранен брак, грижа за член на семейството, детски труд, липса на дрехи и обувки, дискриминация.

"Както се казва - едно да върнеш – печелиш", коментира Иван Иванов, който е ресурсен учител.

В час по български език и литература срещаме Дилянка и Дева. Повече от година прекарали в Италия, където родителите им изкарвали прехраната. После обаче размислили. Сега момичетата наваксват пропуснатия материал заедно със съученици, по-малки от тях.

 На въпрос към Дилянка какво е правела, докато не е ходела на училище, тя отговаря, че си е стояла вкъщи.

"Образованието е важно, за да уча, да съм грамотна“, казва Дева.



"Налага се допълнително да работим с тях, определен брой часове и който има желание - бързо поема по пътя си и се справя добре", коментира Владимир Лечев, учител по Български език и литература.

За 6 години екипите са върнали в клас над 47 000 ученици. В момента на терен работят над 13 000 души. Търсят се и 4-годишните, за които вече градината е задължителна.