Учителят вече отдавна не е център на обучение, има различни източници на информация, които са полезни, както за деца, така и за възрастни. Децата са ни будни, любознателни и винаги се стремя по предмета, който преподавам и темата, да включвам допълнителен материал.
Това каза в предаването „120 минути” учителката Лидия Булева от 38-о ОУ „Васил Априлов”, около която през последната седмица се разрази скандал заради твърдението на родител, че в час Булева учи децата, че кацането на Луната през 1969г. всъщност никога не се е състояло.
„В края на часа пуснах на децата видео от „Ютюб”, в което имаше аргументи и контрааргументи за стъпването на човешки крак на Луната. Преведох съдържанието на видеото в най-общ вид. След което детето си е отишло вкъщи, споделило е на родителя си, че никой никога не е ходил на Луната, родителят потресен, прави коментар в социалните мрежи, в „Туитър”, разказа Булева.
Учителката посочи, че е искала да разнообрази преподавания урок с допълнителна информация. Целта ѝ била да събуди интерес у четвъртокласниците и да ги предизвика да търсят разнообразна информация: „Просто смятам, че в науката има много области, в които има спорни въпроси, неизяснени въпроси. И когато детето получава различна информация, това го кара да търси още един източник. Успях да събудя интерес и любопитство”.
Директорът на училището Мариета Димитрова призова за диалог между училището и родителите: „Господин Иванов първо изнесе информацията в публичното пространство, след което дойде при мен, не пожела дори да говори с класния ръководител. Първото нещо, което пожела, е да премести детето в друг клас, след което реши да не го мести. Този господин на родителската среща не пожела публично да се извини”, посочи Димитрова.
По-рано през деня родителите на децата от класа на Булева изпратиха писмо, в което изразяват подкрепата си за нея.
„Днес, когато темата „качество на образованието“ e изключително значима за все повече родители, един столичен учител с над 30 годишен опит има куража и отговорността да отваря прозорци към различни и интригуващи теми и аспекти от съществуването ни пред нашите деца. Не приемаме лекотата и наглостта, с която се коментират качествата ѝ (на Лидия Булева – бел. ред.) и ситуацията в публичното пространство от хора, които не познават нито учителката, нито класа, нито училището, нито са запознати докрай с фактите, но си позволяват да издават присъди и създават отровна и вредна среда както за децата от този клас, така и за училището”, се чете в писмото.