През последните години в България се направиха важни промени, за да могат повече деца със специални потребности да учат заедно със своите връстници в детски градини и училища. Новият закон за образованието от 2016 г. и наредбата за приобщаващо образование помогнаха системата да стане по-отворена и да подкрепя всяко дете според нуждите му.

Данните от графиката показват ясно: през последните 10 години децата със специални потребности в масовите детски градини и училища стават все повече – вече над 27 000. В детските градини броят им е нараснал повече от два пъти. Това се случва, защото все повече деца получават шанс да бъдат включени, а нуждите им се разпознават по-рано и по-точно.

Днес училища и детски градини реагират много по-бързо и осигуряват нужната подкрепа.
Учителите и специалистите също преминават през все повече обучения, за да бъдат по-подготвени да работят в приобщаваща среда.

Броят на ресурсните учители, психолози, логопеди и други специалисти не спира да расте, така че всяко дете да получи индивидуална подкрепа.

Всяко дете има право на достъп до качествено образование. Най-добрите системи по света подкрепят различията и дават шанс на всяко дете да участва пълноценно и да развие потенциала си.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK