Хесус Кабайеро е изпълнителен директор на "СОФ Кънект", оператор на летище София от юли. Има 17-годишен опит в летищния мениджмънт, участвал е в управлението на летището в Мадрид, Барселона и Малага. Работил е като главен директор на летищата в Мелила и Севиля. Под неговото ръководство летище Севиля постига забележителен ръст на пътническия трафик и става важен фактор за развитието на туризма и индустрията в региона. По образование е авиационен инженер със специализация в сферата на летищата, въздушните навигационни системи и въздушнотранспортния мениджмънт. Има магистърска степен по бизнес администрация и управление и е завършил програма за лидерско развитие. Женен с две деца.
Няма нито един българин в акционерите на летище София. Това заяви в предаването „120 минути” изпълнителният изпълнителния директор на концесионера Хесус Кабайеро по повод интервю на транспортния министър Христо Алексиев пред „Медиапул“, в което той твърди, че фирми на бизнесмена Кирил Домусчиев участват в концесията.
Кабайеро беше категоричен, че в „СОФ Кънект” българи няма.
Той заяви, че през април са внесли 660 млн. лв. и 624 млн. евро имат да инвестират през целия период на концесионния договор.
„43 милиона евро ще инвестираме в идните 5 години за Терминал 2. През идната година ще инвестираме повече от 200 млн. евро за изграждане на новия Терминал 3“.
По отношение на изграждането на Терминал 3 Кабайеро обясни, че инвестициите трябва да бъдат разработени така, че да се адаптират спрямо стратегиите за трафика, за пътникопотока.
„Трябва да работим заедно с местното правителство, с Министерството на транспорта и на туризма работим точно върху това в момента. Това е решението да не увеличаваме таксата за 2021 г., въпреки че имаме повече от 23 млн. евро дефицит, решението ни беше да не увеличаваме таксата, за да подпомогнем авиолиниите да се възстановят възможно най-скоро и освен това предлагаме стимулиращи планове и пакети за увеличаване на пътникопотока и докарване на международни авиолинии, и да увеличаваме дори местния трафик между София, Бургас и Варна”.
В коментар на решението на предишното правителство за освобождаване от концесионна такса за 10 години, директорът уточни, че тази годишна такса не е отменена, а е само отложена и ще бъде заплатена на края на последните 10 години.
„Сега сме в най-тежката финансова криза в авиоиндустрията за всички – за туроператори, за авиолинии. В летището имаме дефицит в момента, повече от 30 млн. евро годишно губим и беше важно за нас това решение, за да поддържаме това високо ниво на инвестиции в този контекст, да имаме напълно действащ Терминал 3 след 10 години, тоест да инвестираме 200 млн. евро в този период.
Това е държавна стратегия да се разработва и развива летището в тези времена на криза, така че е важно да кажем, че не ги отменяме, а ги отлагаме, за да поддържаме тези високи нива на инвестиции и да имаме Терминал 3 след 10 години".
Хесус Кабайеро допълни, че имат план за инвестиции в идните 5 години 43 млн. евро:
„Така че започнахме през април и с тези 43 млн. евро ще разработваме Терминал 2, ще го развиваме и ще се съсредоточаваме и върху приоритетните области за безопасността и сигурността на летището”.
Той коментира и ремонта на тоалетните на летището:
„В момента обновяваме всички тоалетни в летището, повече от 11, започнахме с първата, сега сме на втората. Когато финализираме втората след 2-3 седмици ще започнем и с третата, защото не можем едновременно всички тоалетни да обновяваме.