В началото на 20-тата си година на пазарa bTV направи значителна инвестиция в ново студио, определено също като най-мащабния технологичен проект в историята на медиата. За главния изпълнителен директор на bTV Media Group Флориан Скала това е логична стъпка за телевизията, която е ясен лидер в новините и актуалните предавания.
„Беше лесно да вземем решение за проекта. Искаме да дадем на екипа ни среда, в която да развиват новинарското съдържание по още по-интерактивен и динамичен начин, да го представят още по-добре на публиката“, каза той в предаването „120 минути“.
В студиото на Светослав Иванов Скала коментира тенденциите на пазара на съдържание, включително бизнес модела, в който медиите изоставят линейната телевизия и се насочват към платени услуги.
Според него обаче гигантите в стрийминг и ОТТ услугите, като Netflix, Amazon и др., макар да са плодотворни за развитието на платени платформи на по-малки пазари като българския, не биха могли да заменят политематичната телевизия. Една от причините е, че се съсредоточават основно върху филми и сериали.
„Ценното, силата на всяка телевизия като нашата, е местното съдържание, не само българските предавания и продукции, но най-вече новините и актуалните програми“, коментира Скала.
Според него бъдещето на телевизията е светло, доверието е високо, като само навиците на гледане се променят - хората ще следят ТВ съдържанието освен на малкия екран, и на компютъра, смартфона и други мобилни устройства.
„Нашият фокус и отправна точка е съдържанието - и как то се разпределя на различните канали. Ако сте пропуснали предаване по телевизията при линейното излъчване, можете да наваксате по bTVPlus.bg, например. Ако някой иска да изгледа отново вашия „Коментар на водещия“ от миналата седмица, също може да го направи на уебсайта, може да го коментира в социалните мрежи и т.н. Но все пак, не само в България, телевизията е най-силна и се радва на най-високо ниво на обществено доверие“, каза той и цитира скорошен доклад на Eurodata, според който времето, прекарано пред телевизора на ден в Европа, е средно около 3 часа, в България и повече. Това време се е увеличило през последните 25 години.
Работата на медиите обаче, според него, не става по-лесна.
„Не само тук, на местно равнище, но и в световен мащаб сме изправени пред феномена „фалшиви новини“. Това е проблем и мисля, че се справяме с него по правилния начин, като предлагаме надеждна, безпристрастна, балансирана и професионална журналистика. За зрителите е важно да могат да различават на какъв вид съдържание и на какви източници може да се доверят и кое би могло да бъде фалшива новина“, отбеляза шефът на bTV Media Group.
Според него медийната среда се формира от всички играчи на пазара, като някои от тях може да работят с ограничени ресурси, а в други може да има намеса на редакторско ниво.
„Това, разбира се, разгневява журналистическата гилдия. Но аз много се радвам, че ние сме важно изключение и се гордея с екипа ни и с това, което виждаме на екрана всеки ден. Надявам се да вдъхновявате и бъдещите поколения журналисти, които по-нататък ще се присъединят към нас“, каза той.
Флориан Скала следи пазара в нашия регион от години. Преди да оглави bTV Media Group в края на 2016-а, няколко години работи като директор „Продажби“ в Markiza Group в Словакия - също част от компанията-майка на bTV Media Group - CME. Преди това в продължение на десет години заема различни ръководни позиции в групата на RTL в родната му страна Австрия.
Счита се за европейски гражданин, мисли без граници и никога не сравнява държавите. „Ако се погледнат пазарите - нашата медийна индустрия и този бизнес като цяло се придържат към определени общи стандарти, правила и принципи. Но от друга страна - да, пазарите са горе-долу еднакви, но едновременно и съвсем различни“, казва той.
Флориан Скала смята българския ТВ пазар за много привлекателен и силен, заедно с онлайн пазара, който бележи ръст. „Перспективите са много положителни. Имаме възможността да адаптираме световни хитове, предавания и поредици, които са много атрактивни за публиката. Телевизията е успешна и сред зрителите, и на рекламния пазар. Доверието от страна на рекламодателите е един от основните стълбове на бизнес модела ни. Така че сме много позитивно настроени“, каза той.
Следващите стъпки за bTV са свързани с повече местни предавания, както и с онлайн съдържание - допълнителна видео продукция за дигиталните платформи на медиата, свързана с основните предавания, както и ексклузивно видео съдържание.
„Вярвам, че можем да очакваме много успешно второ полугодие и след това 2020 година“, каза още Флориан Скала.