Притеснителни факти натежават на възглавниците ни на 15 март – Световния ден на съня. Според ново изследване 65% от хората в световен мащаб не се наспиват добре. Жените са тези, които са по-засегнати от проблема глобално. Дамите на възраст 45–54 г. заспиват най-трудно, а интересна информация издава основните причини за смущенията на съня.

Препятствията пред съня

Демографските промени водят до изменения в навиците и ежедневието ни. Децата се раждат все по-късно, а продължителността на живота се увеличава. Така жените от т.нар. "сандвич поколение" се грижат и притесняват, от една страна, за болните си и възрастни вече родители, а от друга – за децата си, които още не са напълно самостоятелни. Тези мисли за близките държат будни между 23 и 38% от дамите на възраст 45–54 г.

Социалните медии смущават съня на 41% от младите жени (18–24 г.), a една трета от жените между 25 и 34 години се притесняват за работата си. Финансовите проблеми нарушават съня на 47% от дамите между 35 и 44 г. При жените над 55 години будуването често е резултат от притеснения за здравето.

Кошмарите смущават съня на 38% от французойките, а в Япония всяка десета жена се буди от хъркането на мъжа си.

Недоспиването не е проблем само в чуждите държави. Припомняме, че през 2016 г. в България се проведе Национален стрес тест ЛЕКА НОЩ, в който се включиха 30 хил. души. Резултатът тогава показа, че 80% от хората имат проблеми със съня. Статистиката отново поставя на първо място дамите – 79,5% от тях страдат от безсъние срещу 72,2% за мъжете (допитването бе проведено от Sanofi Consumer Healthcare чрез IPSOS).

Какво помага при безсъние

Специалистите препоръчват да си изградим добър режим и стриктно да го спазваме. Да лягаме по едно и също време всеки ден, да не пием кофеинови напитки след обяд и да не прекарваме дълго време пред смарт устройствата си, особено преди лягане. Синята светлина от екраните им възпрепятства бързото заспиване.

“Хапчетата” за сън могат да ни помогнат да преодолеем проблемите със съня. На пазара се предлагат най-различни продукт. За постигане на оптимален ефект може да изберете продукт със съчетание на традиционния мелатонин, витамин B6 и комплекс от билки – маточина, пасифлора и калифорнийски мак. Това е една добра комбинация, която не само помага за по-лесно записване, но намалява нощните събуждания и подпомага възстановителния сън. Така ще се събуждате отпочинали и заредени с енергия. Тази комбинация може да откриете в НОВАНАЙТ тройно действие. Приемайте по две капсули НОВАНАЙТ 30 минути до 1 час преди сън. НОВАНАЙТ не води до привикване.

В Световния ден на съня си пожелаваме данните по-горе да се променят в положителен аспект и все повече хора да си върнат съня, за който мечтаят.

"Нованайт" е хранителна добавка за възрастни. Не е заместител на разнообразното и балансирано хранене. За повече информация „Санофи България“ ЕООД; гр. София 1784, бул. Цариградско шосе 90, Офис сграда Капитал Форт, тяло А, ет. 10, тел: 02/9705300, факс: 02/9705333,
e-mail: bg-medical-info@sanofi.com SABG.NVGHT.19.03.0075d/03/19