Кока-Кола ХБК България за пореден път успя да извоюва почетни отличия в две категории на петото издание на престижния конкурс PROGRESSIVE AWARDS 2023, чиято цел е да отличава успешните компании и брандове от бързооборотния бранш. Категориите, в които компанията си спечели заслужено признание, са „Най-добър FMCG производител“ и „Най-добър нов продукт - Алкохол“, в партньорство с Браун-Форман България за иновацията Finlandia Botanical Wildberry & Rose.

Кока-Кола ХБК България заслужи приза за „Най-добър FMCG производител“ в оспорвана конкуренция с компании - производители на потребителски стоки, опериращи на българския пазар както в модерната, така и в традиционната търговия, реализирали оборот от минимум 10 млн. лв. през 2022 г. Сред критериите за спечелване на отличието са динамиката на продажбите на годишна база, новодобавените марки в портфолиото, броят търговски обекти, предлагащи портфолиото на компаниите, приноса за развитието на категориите, в които те оперират, както и маркетинговите кампании, допринесли за постигането на най-добри резултати през изминалата година.

Икономическият принос на Системата на Кока-Кола в България се равнява на 0,5% от БВП на страната за 2022 г., като всеки 1 лев, изхарчен за напитки на Кока-Кола, води до 75 стотинки приходи за България. Компанията не спира да изпълнява предсрочно и част от поетите си ангажименти за устойчиво развитие, като отчита намаляване на преките въглеродни емисии с 30%, както и факта, че 100% от опаковките на всички Кока-Кола продукти вече са рециклируеми.

„От името на Кока-Кола ХБК България благодаря за наградата! Тя е поредно признание за усилията и отдадеността на целия ни екип. Като най-големия производител на безалкохолни напитки у нас, ние не спираме да се развиваме и се стремим да предложим на потребителите ни 24/7 портфолио, което да им предоставя всяка напитка, от която се нуждаят. В същото време, държим всяка част от бизнеса ни да бъде изградена устойчиво, за да бъде ефективна както днес, така и в бъдеще“, сподели Емил Колев, ръководител на производствения център на компанията в Банкя, и добави: „Щастливи сме, че в началото на 2023 г. направихме поредна стъпка към визията ни за „Свят без отпадъци“, въвеждайки новите прикрепени капачки за цялото ни безалкохолно портфолио, с което улеснихме събирането и рециклирането на целите опаковки. Всичко това ни дава още по-голям стимул занапред - да си поставяме все по-амбициозни цели в името на общото ни устойчиво утре.“

Новата Finlandia Botanical Wildberry & Rose също донесе първото място за Кока-Кола ХБК България и Браун-Форман България, в категория „Най-добър нов продукт - Алкохол“. Продуктът среща потребителите с най-доброто от финландската природа в комбинация с богат аромат на диви горски плодове и нежно ухание на градинска роза. Иновативният нов бранд стъпва на съвременните потребителски тенденции за консумация на напитки с по-нисък алкохолен градус, без захар, изкуствени оцветители и овкусители и е своеобразен мост между света на джина и водката.

Победителите в петото издание на PROGRESSIVE AWARDS тази година, бяха отличени след гласуване продължило месец и половина, проведено сред 12 500 мениджъри на компании от бързооборотния бранш, част от базата данни на сп. PROGRESSIVE.