Какви са причините все повече българи да предпочитат лечение в частни турски клиники?

Различни са причините, които оказват влияние върху избора на пациента. Чрез нашата мрежа от специалисти в България, ние виждаме, че образованието в България е на доста високо ниво, но инфраструктурата е тази, която впечатлява пациентите. В този смисъл, предлагайки високо качество на услугите, осигурявайки широк спектър от услуги под един покрив, наличието на модерна апаратура за точна диагностика и лечение, използвайки съвременни и персонализирани методи и подходи, Турция изпъква като медицинска дестинация. Георгафското положение също е от съществено значение – Истанбул е на няколко часа път с кола. Конкретно ние в Анадолу Медицински Център се стремим да бъдем референтен център за комплексни заболявания, включително онкологични. Сътрудничеството ни с института Джон Хопкинс Медицин САЩ е друг основен фактор, който показва на нашите пациенти, че ние сме надеждна институция, която следва световните стандарти за качество.

 

Каква част от пациентите са българи?

Около 25 % от международните ни пациенти са българи. Голяма част от тях идват при нас със сериозен онкологичен проблем. Преди години ние бяхме за българите последна надежда – били са диагностицирани, проведено е лечение, което не е довело до добър резултат и идват при нас за помощ. Сега българите се обръщат към нас за медицинско мнение и експертиза веднага щом имат поставена диагноза.

 

Как се свързват с вас?

Анадолу Медицински Център разполага с два офиса в България, чрез които пациентите могат да се информират за бъдещо лечение. На всяко запитване се обръща специално внимание, като отговор се дава в изключително кратки срокове, по-бързо от клиниките в други страни, които предоставят подобни услуги. Координаторите са и хората, които оказват съдействие по въпросите, свързани с пътуването, настаняването, запазването на часове за процедури, осигуряването на безплатен преводач на български език и въобще всичко, което касае престоя на пациента в болницата. Разбира се, всеки пациент може да се свърже директно и с Международния отдел на Центъра, който също е на разположение по всякакви въпроси на оперативно ниво.

 

Как се заплаща лечението?

Всички наши международни пациенти получават безплатно второ мнение преди да пристигнат в болницата. Те получават и предварителен документ, с който ги информираме за препоръките за лечение, разходи за изследвания, медикаменти, интервенции и процедури, включително и разходи за хоспитализация. По този начин пациентите имат възможност да се подготвят финансово и да предприемат последващи стъпки. В почти всички случаи действителните разходи за лечение отговарят на предварителната ни оценка. А ако разходите за лечение са по-малко от платената сума, остатъкът се връща на пациента или организацията, платила за лечението му (напр. Фонда за лечение, застрахователна компания и др.). Пациентите също така имат възможност да следят парите по сметката си и да ги използват при бъдещи посещения. Прозрачността при финансовите транзакции е изключително важна за нас.

 

Българските пациенти непрекъснато говорят за доброто отношение на екипа Ви към пациентите. Каква е тайната?

Към настоящият момент в Международния отдел работи екип от 80 човека - регионални специалисти, финансови специалисти, преводачи, шофьори, включително медицински екип, посветен на грижите за чуждестранните ни пациенти. Това е структура, която еволюира на база нуждите на всеки чуждестранен пациент. Медицинският екип на международния отдел се състои от петима лекари и една старша сестра, които координират процедурите по време на лечението на чуждестранните пациенти. Този екип, също така, проследява състоянието на пациентите, дори след като те се завърнат в родните си страни и са на тяхно разположение 7 дни в седмицата по всякакви въпроси.

Разбираме колко трудно е за пациента да предприеме лечение в чужбина, затова нашите висококвалифицирани специалисти са подготвени за неговите нужди и всички възможни искания по време на престоя му при нас. Ние се стремим да осигурим възможно най-добрите грижи не само медицинско ниво, но и ниво ежедневие.

В Анадолу Медицински Център отдаваме особено значение на персонала и вярваме в силата на екипната работа. Вярваме, че обучението на персонала е от ключово значение, а благоприятната среда спомага за обмена на идеи, знания и мнения.

Ние ценим всеки пациент. Освен изключителната подкрепа и оперативните услуги, които предоставяме безплатно на нашите пациенти, в Анадолу Медицински Център се стремим да предлагаме най-модерната и основана на доказателства медицинска помощ. Надявам се да продължим да помагаме и подкрепяме българските пациенти в моментите на нужда.

 

***

Аслъ Акяваш работи в Анадолу Медицински Център от 2005 г. В периода 2005-2007 г. работи като Надзорен орган на отдел Международни услуги, в периода 2007-2010 г. като Мениджър на отдел Международни услуги, а от април 2010 г. е Директор на отдел Международни услуги.

 

За повече информация посетете www.anadolumedicalcenter.bg