Теленор представи на специално събитие нови предложения към своите клиенти. Операторът предлага пакет от 10 000 МВ за мобилен интернет на максимална скорост без допълнително заплащане и безплатен трафик към приложенията Play Diema Xtra и HBO GO.
Предложението е валидно за всички частни и бизнес клиенти на абонаментните планове на компанията до 31 март 2019 г.
За да активират допълнителния пакет от 10 000 МВ, абонатите на Теленор трябва само да кликнат на специалния банер в приложението MyTelenor. Необходимо е приложението да е обновено до последната налична версия за Android или iOS. Допълнителният пакет е валиден за ползване за период от 30 дни както в България, така и в роуминг в Зона ЕС.
Потребителите, които активират допълнителния пакет и имат достъп до услугите Play Diema Xtra и HBO GO, ще могат да ги използват без това да изчерпва включените в този пакет и техния план МВ в срока на валидност на допълнителния пакет. Предложението е валидно, както за настоящите потребители на тези услуги, така и за нови клиенти, които активират услугите през приложението MyTelenor до края на март 2019 г., като новите клиенти на тези услуги ще могат да ги ползват и без месечна такса за първия месец.
До края на март, потребителите на предплатените услуги на Теленор могат да активират допълнителен пакет от 1000 MB за мобилен интернет на максимална скорост в 4G мрежата на оператора без допълнително заплащане, валиден за период от 14 дни. За целта, те също трябва да кликнат на банера в приложението MyTelenor.
„Щастливи сме, че Теленор беше основен двигател за развитието на мобилните мрежи в България, като бе първият от големите оператори, който предложи 4G и VoLTE и предизвика пазара и конкурентите си, така че днес българските потребители се радват на наистина качествени мобилни услуги. Но мобилната мрежа не е само скорост и покритие – тя е преди всичко преживяване. За всеки потребител, преживяването е все по-важно и в последно време той очаква наистина добро видео преживяване, дори когато е в движение“, коментира по време на събитието главният маркетинг директор на Теленор Горан Маркович. „Ето защо искаме да предложим на клиентите си възможността свободно да усетят любимите си дигитални услуги с HD качество, благодарение на отличната мрежа на Теленор“, допълни той.
На събитието бяха представени и резултатите от национално представително проучване на потребителските навици и ползването на мобилен интернет, проведено от агенция за пазарни изследвания „Арбитраж“ сред 2600 потребители в края на 2018 г. по поръчка на Теленор.
„Около 97% от населението над 15 години в България ползва мобилни услуги. 71% от тях използват телефоните си за достъп до интернет, като 74% от тях ползват смартфони. Във възрастовата група 7-14 години, само един от 10 не ползва мобилни услуги“, съобщи Иван Комитски, старши експерт „Пазарни проучвания“ в компанията.
Над 90% от потребителите на мобилни услуги в България предпочитат абонаментните планове на операторите, за сметка на предплатените услуги, като през последните години се забелязва намаление на клиентите, ползващи два или повече мобилни оператора, показват още резултатите от проучването.
Сред потребителите, които не използват мобилни телефони, повечето са във възрастовата група над 65 години. Същевременно, през последните две години най-големият ръст в проникването на смартфони в България е сред хората във възрастова група 55 - 64 години – в края на 2018 г., около 66% от тях използват смартфон, в сравнение с 51% в края на 2017 г.
Благодарение на ръста на проникването на смартфони сред по-възрастните потребители, проникването на over the top (OTT) услуги за размяна на съобщения и разговори (като Viber, Whatsapp, Facebook Messenger и други) във възрастовата група над 65 също се увеличава и в края на 2018 г. една четвърт от тях декларират, че са ползватели на този тип услуги.
Проучването показва също, че над половината от българските потребители на мобилни услуги посещават социалните мрежи (55%), гледат видеоклипове (54%) и споделят снимки (51%) през мобилните си телефони. Около 47% използват мобилен интернет за да научават последните новини и да се информират за времето, а любителите на музикални стрийминг услуги и интернет радио са около 25%. Приблизително 13% от потребителите на мобилен интернет, споделят че осъществяват банкови транзакции през своите смартфони.
„Резултатите от проучването затвърждават нашето убеждение, че българският пазар все още притежава съществен потенциал в областта на мобилния интернет и мобилните дигитални услуги, включително сред онези, които досега не бяха сред активните ни потребители. Искаме всички наши клиенти да се убедят във възможностите на мрежата на Теленор и мога да ви уверя, че ще продължим да развиваме нашите дигитални услуги и да предоставяме на своите клиенти нови възможности“, коментира Горан Маркович.
Теленор е водеща телекомуникационна компания с над 3,1 милиона активни потребители в България. От 1 август 2018 г. Теленор България, заедно с Теленор Унгария и Теленор Сърбия и Черна Гора, са част от PPF Group.
PPF Group инвестира в множество пазарни области - банкови и финансови, телекомуникации, машиностроене, биотехнологии, застраховане, недвижими имоти и селско стопанство. PPF Group оперира в Европа, Русия, Азия и Северна Америка. Групата притежава активи на стойност почти 38 млрд. евро (към 30 юни 2018 г.).