В опит да подобри инфраструктурата във Варна, преди две години правителството отпусна 80,5 милиона лева за строежа на нов булевард. Докато за общината „Васил Левски” стана гордост, опонентите критикуват пътната артерия.

Първият гаф, който направи новото шосе национално известно, беше когато „отхапа” трибуните на стадион.

След това се оказа, че трасето има елипсовидно и наклонено кръгово кръстовище.

Снимка: btvnovinite.bg

Социалната мрежа се напълни с коментари и колажи – сравниха го с великденско яйце или космодрум.

„Денивелационно тези две сгради, които са в двата диагонални края на кръстовището, са на вертикално отстояние една от друга на 6 метра и за да се преодолее тази денивелация между двете сгради, се получи този наклон”, обясни ръководителят на проектантския екип Недялко Иванов.

Снимка: btvnovinite.bg

Зелени площи бяха залети с асфалт, а няколко валежа предизвикаха наводнения. Шофьори коментират, че има риск и от тежки катастрофи при заледяване.

Снимка: btvnovinite.bg

Проектантите признават: не отчели факта, че булевардът става водосбор. „Водата от двата съседни квартала, които са доста големи, се изсипа изведнъж и дори нашата преоразмерена канализация не успя да поеме това количество вода”, обясни Иванов. Зам.-кметът Христо Иванов обяви, че са направени допълнителни отводнявания.

Трафикът беше пуснат преди Великден, но близо шест месеца булевардът остана без Акт 16. „Това е незаконно. Движението беше пуснато незаконно, няма абсолютно никакво основание преди получаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация, пътният участък в града да бъде пуснат”, категоричен е Йоан Каратерзиян от Камарата на геодезистите в България.

Според зам.-кмета Иванов, обаче, няма регламент за сроковете по ЗУТ.

Снимка: bTV

Целта на булеварда беше да облекчи движението в центъра. Вече обаче са факт и първите тежки катастрофи заради висока скорост. Пешеходците пък пресичат по няколко надлеза.

80-те милиона лв. от държавния бюджет обаче не стигнаха. И общината доплати – до 113 млн. „За тези пари можеше и много по-добри решения да се направят чисто като възприятие и като градска среда”, категоричен беше Марин Велчев от Камарата на архитектите в България.

Естетизацията предстои, уверява общината.