80,5 млн. лв. от държавния бюджет не стигнаха за новия булевард „Васил Левски” във Варна. Докато за общината той е повод за гордост, опонентите критикуват изпълнението, погълнало 113 млн. лв.

Снимка: btvnovinite.bg


 
Новият път се прочу, след като „отхапа” трибуните на стадион. След това се оказа, че трасето има елипсовидно и наклонено кръгово кръстовище. Зелени площи бяха залети с асфалт, а няколко валежа предизвикаха наводнения.

„Водата от двата съседни квартала, които са доста големи, се изсипа изведнъж и дори нашата преоразмерена канализация не успя да поеме това количество вода", каза Недялко Иванов – ръководител на проектантския екип.

Снимка: btvnovinite.bg

Трафикът беше пуснат преди Великден, но близо шест месеца булевардът остана без Акт 16.
Булевардът трябваше да облекчи движението в центъра. 

Костадин Костадинов, кандидат за кмет от ПП „Възраждане”

„Един километър градски път струва повече от 4 км магистрала в планинска местност. Само преди седмица беше открит нов участък на АМ „Хемус” и той струва 66 млн. лв. Тук 3,3 км струват 140 млн. лв. – четири пъти по-скъпо. Това е корупционната кражба на века, пуснах сигнал в прокуратурата и още нямам отговор”, заяви Костадинов.

Николай Евтимов, кандидат за кмет от ВМРО-БНД

„Хората стоически издържаха две години да се извършат ремонтите и пътят да облекчи трафика. 40 млн. лв. на километър е повече от необходимото”, коментира Евтимов.

Светлозар Николов, кандидат за кмет от „Ние, гражданите”

„Булевардът е изграден със заеми, които трябва да плащаме и те са в размер на 40 млн. лв. Не е проблем за общината, че има дългове – те обслужват олигархията, но ние ще плащаме кредитите. Според специалисти, реалната стойност на булеварда е около 50 млн. лв. Ще изискам ревизия и проверка на проекта”, посочи Николов.

Стела Николова, кандидат за кмет от „ДБ – Обединение”

„Четири квартала на Варна останаха в периферията му и имат затруднения, преминавайки през кръговите кръстовища, които бяха изградени. За някои варненци е полезен, но за други в пречка. Никой не ни обясни защо се налага изграждането на булевард, при положение, че имаше нужда от околовръстен път”, каза Николова.