За 11-а поредна година агенции и рекламодатели ще могат да вземат участие в българското издание на най- престижния в света конкурс, отличаващ ефективността на маркетинговите комуникации – "Effie Awards®", организиран у нас от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). В надпреварата ще бъдат оценени целите и постигнатите резултати от проведените рекламни кампании през изминалата година.

Конкурсът ще се проведе в периода септември-октомври 2018 г. и ще завърши със стилна гала церемония в края на ноември. От БАКА определиха три срока за подаване на заявки – 8, 15 и 23 октомври. Разликата между тях ще бъде в таксата за участие. По-ранно подадените заявки ще бъдат таксувани на по-ниска стойност.

Традиционно проекти, описващи кампании и маркетингови практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии, могат да бъдат подавани в пет категории: "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания". Сред условията за участие е кампаниите да бъдат реализирани в периода 1 януари 2017 г. - 30 септември 2018 г.

Тази година организаторите на конкурса Effie България предложиха нов темплейт за заявка за участие с цел по-добро представяне и възприемане на информацията. Документи и ръководство за участие могат да бъдат изтеглени от www.effiebulgaria.org. Подадените заявки ще бъдат оценявани в два кръга от независимо жури от доказали се специалисти в различни области на бизнеса. В първия кръг всяка кампания ще бъде журирана самостоятелно, без да се сравнява с останалите в категорията. През втория кръг от оценяването заявките ще бъдат разглеждани и съпоставяни по категории. При формирането на оценките най-голяма тежест ще имат показаните резултати от рекламните кампании. Ще бъдат разглеждани и оценявани и пазарната среда, стратегическата идея и реализацията й.

Най-добрите кампании ще бъдат отличени със златна, сребърна или бронзова статуетка., а финалистите и победителите в конкурса ще получат точки, с които ще бъдат класирани в международната класацията на ефективните компании и брандове The Effie Effectiveness Index®.

Вече 50 години наградите Effie са общопризнатият стандарт за измерване на успеха сред рекламните агенции и рекламодателите по света, а за маркетолозите е въпрос на гордост и престиж да притежават Effie в своето CV. България не е изключение от тази тенденция, представяйки ежегодно иновативни и интересни проекти с впечатляващи резултати.

С цел по-висока ефективност при описване на проектите, на 26 септември БАКА организират специален уъркшоп за агенции и рекламодатели с тема „Как да подготвим успешна заявка за Effie”, който ще представи ценни насоки и съвети за изготвянето на кандидатурите. В него ще вземат участие водещи специалисти от пазара и представители на награждавани агенции.

Основни партньори на конкурса Effie България 2018 са bTV Media Group, Sanofi, A1 България и New Age Media/Cinema City.