Заедно с норвежката корабостроителница Fjellstrand, "Сименс" разработи първия в света електрически автомобилен ферибот.
80-метровият плавателен съд може да пренася 120 леки автомобила и 360 пътници. От 2015 г. новият ферибот ще се използва за превоз по маршрута между норвежките градове Лавик и Опедал.
Корабът е на батерии, които ще се зареждат в паузите между превозите - процедура, която отнема само 10 минути. Досегашните кораби, които се движат по този маршрут, използват средно около 1 милион литра дизелово гориво на година, като отделят 570 тона
въглероден диоксид и 15 тона азотни окиси.
Електрическият ферибот е разработен след провеждане на конкурс, организиран от Министерството на транспорта на Норвегия. Като награда при спечелване на конкурса, корабната компания Norled е получила лиценз да оперира по маршрута до 2025 г.
Фериботът е специално проектиран, за да отговори на изискванията на електрическата задвижваща система. Като катамаран с два тънки корпуси, той се движи с по-малко съпротивление във водата в сравнение с обикновените кораби. Корпусите му освен това са изработени от алуминий вместо традиционно използваната стомана. Вместо с дизелов двигател, фериботът е оборудван с два електрически двигателя. Тези двигатели се захранват от батерия с тегло до 10 тона. Като цяло новият кораб е наполовина тежък спрямо конвенционалния ферибот. Това оказва пряко въздействие върху спецификациите на
задвижващата система.
Като се има предвид, че фериботът, който в момента обслужва маршрута, има двигател с мощност от 1500 киловата (кВ) или повече от 2000 конски сили, батерията на новия кораб ще има мощност от 800 кВт. При нормални условия или работещ със скорост от 10 възела, батерията с мощност от 400 кВт ще е напълно достатъчна за обслужването на линията между Лавик и Опедал. Основната характеристика на новия ферибот е, че презареждането на батериите отнема само 10 минути.
Стотици фериботи свързват континенталната част на Норвегия состровите край нейния бряг и осигуряват маршрути за своите многобройни заливи. Използването на батерия и на технология за презареждането й, може да послужи за обслужването на всички до 30 минутни превози в страната чрез електрически задвижваните кораби.
"Сименс АГ" (Берлин и Мюнхен) е глобален лидер в областта на електрониката и електротехниката, работещ и в областта на индустрията, енергетиката и здравеопазването, както и предоставянето на инфраструктурни решения най-вече в градовете и мегаполисите. За повече от 165 години, "Сименс" е символ на технологично съвършенство, новаторство, качество, надеждност и глобално присъствие. Компанията е най-големият доставчик на технологии за опазване на околната среда в света. Около 40 на сто от общите приходи произтичат от "зелени" продукти и решения.
През фискалната 2012 г., която приключи на 30 септември 2012 г., приходите от продължаващи дейности възлизат на 78,3 млрд. евро, а приходите от продължаващи дейности на 5,2 милиарда евро. В края на септември 2012 г., "Сименс" има около 370 000 служители по целия свят на базата на продължаващи дейности.