Вече ви разказахме за българина Богомил Шопов, който хвърли медийна бомба в световен мащаб след като успя да разкрие, че милиони потребителски записи от най-голямата социална мрежа Фейсбук се търгуват като картофи, но за смешни суми – според офертата всеки може да се сдобие с над 1 млн. контакта срещу скромните 5 долара. Богомил изпрати информацията до Фейсбук, като оттам се свързаха с него по Скайп. Виртуалната среща обаче е преминала по-скоро в заповеден тон, отколкото в разговор, в който по-скоро да благодарят на Богомил, че е разкрил пробойна в защитата на личните данни в социалната мрежа. Ето какво написа и самият блогър след разговора си с Фейсбук…

 

Предупреждение: Според Фейсбук, нямате право да четете това съобщение, така че мислете му.

Dear Facebook, use Google Translate to translate this, ok?

Сигурно знаете, че преди няколко дни успях да купя от един сайт информация за 1 милион потребителя на Фейсбук за смешната сума от 5 щатски долара, което е някъде около 7-8 лева. За това може да прочетете на английския ми блог ето тук, както и във българската преса.

Както и да е, получих съобщение, че Фейсбук иска да говори с мен – от отдел наречен “Policy”, което според мен беше маскирано от “Police” и за съжаление се оказа вярно.

Разговора започна на секундата в която се бяхме разбрали и веднага започна с “разговора се записва”, обаче липсваше частта “за подобряване на услугата”.

Започнаха с – "Благодаря за това, което сте направили, но бихме желали да не споделяте, информацията за това, че ще имате разговор с нас във вашия профил и блог”.

Продължавайки със: "Сега искаме да ни пратите файла, да го изтриете, да ни кажете дали сте дали копие от него на някой, да ни дадете сайта от който сте го купили, всички транзакции и комуникация с този сайт и с платежната система, както и да махнете малко неща от блога си, а и нямате право да споделяте нищо от това, което говорим сега с вас никъде, дори е тайна, че водим този разговор”.

Съгласих се да им пратя данните и сайта, разбира се, нали това ми е целта. Опитах се да разбера какво ще предприемат – нарекоха го вътрешно-фирмено правно разследване.

Попитах дали биха могли след като свърши да споделят какъв е бил проблема, за да може да се защитят потребителите – те наблегнаха на това, че е вътрешно-фирмено правно разследване и няма да споделят никаква информация с трети лица и пак споменаха да не споделям за проблема с никого, защото…

Императивен тон отвсякъде, нали са Фейсбук.