Пътешествията без покрив са висша форма в автомобилното пътуване. Свежият полъх на вятъра и усещането за свобода ни карат да забравяме за ежедневието и превръщат придвижването между две произволни дестинации в копнеж за самоцел.

Opel Cascada

Opel залагат много надежди на този модел. Не заради потенциален шанс за увеличени продажби – кабриолетите са нишови автомобили. Нито пък заради революцинни технологии. Opel Cascada е носител на позитивен имидж, модел с настроение и хъс, каквито за марката от Рюселсхайм са повече от нужни. Cascada е изграден върху шасито на Astra, с която споделя двигатели и интериорни елементи. На външен вид обаче дизайнерите на Opel са свършили страхотна работа, като са изваяли силует на кабриолет от по-високия, среден клас, който теоретично би могъл да се конкурира с модели като... (поемете въздух) BMW 3-та серия.

С дължина от 4,70 метра Cascada е със сериозен формат. Благодарение на това пропорционалното разположение на формата й позволява да бъде избегнат грозния дефект на всички съвременни компактни кабриолети – дебела и тромава задница.
Инженерите на Opel са решили да заложат на конвенционален брезентов гюрук, вместо на сложна и скъпа конструкция със сгъваем твърд покрив. Едва 17 секунди са необходими за пълното затваряне или отваряне на мекия покрив, като при това можете да правите упражнението „шапки долу“ и при скорости до 50 км/ч.
Opel разбират, че кабриолетът трябва да удовлетворява копнежа на собственика си за мечти. Ето защо в интериора са положени сериозни усилия – таблото е със специална тапицерия, а не просто с пластмасово покритие. Всички седалки, включително и задните (!!) са сертифицирани за ергономичност от Немското дружество на лекарите-ортопеди, като в допълнение можете да поръчате подгряване и охлаждане за всяко от четирите места в автомобила.
В динамично отношение Cascada ще се отличава от обикновената Astra по окачването на предния мост. За да бъде осигурена по-добра стабилност и издръжливот на купето Cascada е с предното HiPerStrut-окачване, познато от модела Insignia OPC , което ще осигури по-добро сцепление и стабилност в завоя. Очакваме Cascada още преди лятото при прогнозни цени от около 30 хиляди евро.

 

VW Golf R Cabrio

VW Golf Cabrio остава последният модел върху шасито на предишната, шест генерация на популярната компактна лимузина. За да не разочарова никого, Volkswagen предлагат на вниманието на публиката най-мощният кабриолет на марката, който някога е произвеждан – Golf R Cabrio. Със своите 265 конски сили и 350 Nm въртящ момент той е в състояние да ускори доста тежичкия Golf (близо 1,7 тона) за 6,4 секунди до 100 км/ч. Истинският талант на този мотор е в универсалността и лекотата, с която той поднася мощността на водача си при всякакви обстоятелства. По-ниското с 25 мм спортно окачване гарантира стабилност, но и рязка загуба на комфорт. Така или иначе, вероятно ще сте концентрирани в изписването на завоя, отколкото в благополучното пътешествие, когато сте зад волана на този вълк в овча кожа. При цена от около 43 хиляди евро Golf R Cabrio ще се предлага в четири цвята – бяло, синьо, сребрист и черно.

VW Beetle Cabrio

След появата през миналата година на новия Beetle, Volkswagen добавят през 2013 и вероятният шлагер в продажбите – кабриолета. При предишната неоретро интерпретация на класическия „бръмбар“, огромно количество от продадените бройки бяха без покрив. Новият Beetle Cabrio носи със себе си всички предимства на новата конструкция. Ще рече – стабилен е на пътя, просторен е в интериора, а покривът му се отваря за под 10 секунди. Освен това, качеството на изработката е чудесно и няма да познаете, че този модел, се произвежда в Мексико – за разлика от предшественика му, където мнозина се чудеха къде е общото с Golf. Beetle Cabrio ще се продава на цени от около 22 000 евро.

Citroen DS3 Cabrio

Citroen показаха за първи път тази модификация на кокетния DS3 по време на автомобилното изложение в Париж през миналата есен. Сега моделът вече влиза официално в продажби и търсене на нови клиенти за марката. Моделите DS възкресиха традицонното за Citroen съкращение. Разбира се, от някогашната „богиня“ (DS се произнася като думата déesse – на френски богиня) е останало името, а всичко друго е модерна, много фънки интепретация за градска мобилност. Кабрио версията на DS3 напомня повече на тарга версия – всъщност, автомобилът е оборудван със сгъваем мек покрив, който все пак обаче открива пред пътниците директен контакт с небето. Сложната конструкция намалява полезния обем на багажника с едва 40 литра до 245 литра, като по този начин DS3 Cabrio е много сериозен конкурент на модела Fiat 500C. Цените в западна Европа стартират от нива около 24 хиляди евро.