Apple най-после пусна новия iPad на китайския пазар, след като съдебният спор за името на продукта с китайската компания Proview бе разрешен, съобщи АП.
Интересът към таблета е толкова голям, че технологичният гигант изисква от купувачите да правят предварителни поръчки, за да се избегнат дългите опашки.
Наблюдавани от охранители, десетки клиенти чакаха пред вратите на магазини в Пекин и Шанхай, които отвориха навреме в 8 ч.
Това е напредък в сравнение с хаотичните сцени пред главния магазин на Apple в Пекин през януари, когато клиенти, очакващи новия iPhone, започнаха да крещят и да замерят с яйца мениджърите, които забавиха отварянето на вратите от съображения за сигурност. Тогава на опашките чакаха стотици хора.
По-рано този месец Apple се съгласи да плати 60 млн. долара на китайската компания Proview, за да разреши споровете около собствеността на наименованието "iPad" в Китай. Proview твърдеше, че е запазила правата върху името на най-известния продукт на американската компания в страната.
Китай е вторият най-голям пазар за Applе след САЩ и източник на голяма част от растежа на продажбите на електронния гигант.