Плоча, касета, компактдиск – физическите носители на музика се сменяха през десетилетията. След това се появиха електронните формати като MP3, които са записани на компактдиск или направо в паметта на плейъра. С развитието на интернет обаче все повече хора слушат музика онлайн (стрийминг) и ето, че за първи път от появата си приходите в тази индустрия са преминали границата от 1 милиард долара.

Според Асоциацията на звукозаписните компании в Америка (RIAA) продажбите на стрийминг музика са надминали тези на физически носители. Ако растежът се запази в тези темпове, до края на следващата година стриймингът ще задмине и дигиталните продажби.

Миналата година продажбите на дигитално съдържание от доставчици като Amazon достигнаха 6,85 милиарда долара, но в момента Spotify, Apple Music и Google Play Music предлагат все повече стрийминг музика и секторът расте с огромна скорост.

Подобно нещо се случи и при разпространението на филми. Благодарение на iTunes, Amazon и Netflix продажбите на DVD плейъри започнаха да падат през 2006 г.

Разбира се, компактдискът няма да изчезне скоро. Все пак през 2014 г. на този носител са продадени продукти (филми, музика, игри и др.) на обща стойност 6,83 млрд. долара. Но е факт, че през 2015 г. от всички видове медии единствено стриймингът бележи ръст.