Социалната мрежа Facebook се забърка в пореден скандал, след като стана ясно, че компанията е тествала лоялността на своите потребители, като преднамерено им е предоставяла некачествена услуга, съобщава онлайн изданието The Verge.
Става дума за експеримент от преди няколко години, когато хората на Марк Зукърбърг били силно притеснени от вероятността приложенията на Facebook за мобилната операционна система Android да бъдат премахнати от “магазина” на Google.
В програмния код била добавена функция, която за часове имитирала блокиране на приложението. Целта била да се провери дали потребителят окончателно ще изостави социалната мрежа или ще премине към по-малко функционалния мобилен сайт на Facebook.
Според представител на компанията, експериментът е бил „изключително ценен” за нея. Не е известно колко от нищо не подозиращите потребители са го оценили по същия начин, при положение, че именно с помощта на мобилните приложения на Facebook, той е все по-предпочитано средство за комуникация – в това число и между георграфски отдалечени хора, които не бива могли да си позволят солените такси за роуминг.
Това е пореден случай, в който социалната мрежа експериментира върху регистриралите се в нея. Преди време FB влезе в обяснителен режим, след като се разбра, че чрез алгоритми за подбор на съдържанието на някои потребители са показвани конкретен вид публикации с цел да се провери как това влияе на емоциите им.
В Индия проектът internet.org, който гарантира безплатен достъп до Facebook и няколко други сайта, пък стана обект на критики, тъй като в крайна сметка „затваря” най-бедните потребители в такъв Интернет, какъвто Марк Зукърбърг е решил да им даде.