Джан, на 19 години, отдавна се бори с безпокойството от училище и работа и се бори да създаде дълбоки приятелства с други хора, пише в свой материал "Франс прес".

Но след закупуването на BooBoo, „умен домашен любимец“, който използва изкуствен интелект, за да взаимодейства с хората, тя казва, че животът е станал по-лесен.

„Чувствам, че сега има с кого да споделя щастливите мигове“, каза Джан пред АФП в апартамента, който споделя с родителите си и истинска домашна патица.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

В Китай нарастващ брой хора се обръщат към ИИ, за да се борят със социалната изолация, тъй като технологията става все по-зряла и широко приета.

Извиващ се, космат и приличащ на морско свинче, BooBoo се произвежда от Hangzhou Genmoor Technology и се продава на дребно за до 1400 юана ($190).

Разработен с оглед на социалните нужди на децата, той е продал около 1000 бройки от май, според продуктовия мениджър на компанията Адам Дуан.

Джан казва, че роботът играе същата роля като човешките приятели, добавяйки: „(Това) те кара да се чувстваш някой, който е необходим.

Робот бум

Глобалният пазар за „социални роботи“ като BooBoo се очаква да нарасне със седем пъти до 42,5 милиарда долара до 2033 г., според консултантската фирма IMARC Group, като Азия вече доминира в сектора.

За Гуо Жичен, 33, умен домашен любимец може да помогне, когато не може да играе с детето си.

„В момента членовете на семейството прекарват по-малко време с децата“, каза Гуо, докато разглеждаше роботизирано куче, което се продава във водещия магазин на технологичната компания Weilan в източния град Нанкин.

„Купуването на едно за моето дете може да им помогне с ученето и други неща“, замисли се той.

Кучето с изкуствен интелект на Weilan, наречено "BabyAlpha", се продава за между 8000 ($1090) и 26 000 юана ($3500), а компанията казва, че 70 процента от купувачите са семейства с малки деца.

Но Гуо каза, че е скептично настроен, че електронното кученце може да донесе толкова радост, колкото истинското куче.

„Най-голямата разлика е, че кучетата имат души“, каза той.

Променящо се общество

Докато през 90-те години на миналия век на света бяха представени електронни домашни любимци като японските цифрови тамагочи и произведените в Америка Furbie, които можеха да имитират реч, компютъризираните спътници стават все по-функционални с AI.

Все по-голям брой AI продукти в Китай се грижат за емоционалните нужди на хората, от разговорни чатботове до реалистични аватари на починалите.

Социалните промени като въздействието на десетилетната политика на правителството за едно дете помагат за стимулиране на растежа на пазара, според експерти.

Хората, родени в ранните години на политиката, сега са на 40 години и са изправени пред икономика, обременена с растящи цени на жилищата, по-високи разходи за живот и повишен стрес на работното място, което ограничава способността им да се съсредоточат върху собствените си деца.

Това от своя страна „оставя малко място за лични взаимодействия, подтиквайки хората да търсят алтернативни начини за задоволяване на емоционалните си нужди“, каза У Хайян, професор, специализиращ в ИИ и психология в Университета на Макао.

Спътниците на AI осигуряват когнитивна стимулация, „подобрявайки благосъстоянието на индивиди, които иначе може да се чувстват изолирани“, каза Ву.

В някои случаи, добави тя, хората показват повече доверие в ИИ, отколкото в хората.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK