След представяне на фестивал за класическа музика в Хьоринг българският „Кварто квартет“ получи покана за 30 концерта в Дания, Швеция и Норвегия. За последно квартет „Димов" прави подобен пробив и заявка за топ ниво в камерната музика, но това е през 80-те години на миналия век.
„Музикалната общественост в Копенхаген трябва да обърне повече внимание на „Кварто квартет", защото това, което показа на фестивала, е много повече от това, което се очакваше. На фона на звездните си колеги, те звучат действително на световно ниво“. Оценката е на датския музикален критик Ото Прецман в Nordjyske, един от най-големите датски вестници, след концерта на „Кварто квартет“ на фестивала Vendsyssel, където участват също Берлинската и Лондската филхармония, Бородин квартет и др.
„Макар хората в тази част на Европа да не са много емоционални, това да ги трогнеш, да станат на крака и да искат бис е наистина голяма чест“, разказва Иван Пенчев. По думите му положителните отзиви на професионалната публика на фестивала също са голямо признание. Цялата зала реагира на Скерцо от Рихард Щраус, което е сред най-трудните произведения, писани някога за камерна музика, продължава разказа си Пенчев. Обяснява, че въпросният клавирен квартет е създадено от композитора не за концертно изпълнение, а за конкурсна програма. „Не е лесно да впечатлиш аудиторията с възможно най-трудната програми по време на един от най-големите фестивали", обобщава лидерът на квартета.
Ето още малка част от статията на Ото Прецман: „Фестивалната зала отново представи ярък пример за високото си артистично ниво, когато между концерти на световноизвестни музиканти, българският „Кварто квартет“ безусловно покори сцената на фестивала. Христо Казаков завладя красивото пиано (един от най-добрите инструменти на „Стейнуей"), следвано от не по-малко известните си колеги Иван Пенчев (цигулка), Татяна Тодорова (виола) и Димитър Тенчев (виолончело). Квартетът ни поведе в един от най-важните периоди в европейската музикална история, където модерността се отделя от формата и тона на традицията. Те започнаха с чистокръвен романтизъм от Шуман, където цикълът от четири части, посветен на съпругата му Клара, ни доближи до живота на композитора. Най-голямото преживяване на вечерта бе втората творба в концерта, създадена от 16-годишния Густав Малер, може би единственото му произведение за камерна музика. Чудесно и завладяващо беше да се следи как викът на болката, представени от цигулката, ни изпраща в света на болезнено мрачната красота на Малер. Настръхнах. За финал квартетът ни предложи прекрасен „Щендхен" на Щраус и ни изпрати към вкъщи много по-богати… Колко щастлив съм да живея във Вендсисел!".
Новият сезон за „Кварто квартет“ ще започне с необичайно събитие. През октомври на сцената на зала „България" до четиримата музиканти ще застанат „Софийски солисти“ и Софийската филхармония. Проектът, наречен „Британия", се подготвя повече от година, обясни Пенчев.
Почитателите на класическата музика ще чуят творби от Ралф Вон Уилямс – английски композитор, чиято музика звучи в много филми. Самият автор е много популярен на Острова и изключително непопулярен у нас. Репертоарът на „Британия“ включва и други композитори от началото на 20-и век като Бенджамин Бритън и Едуард Елгар.
„Революционното в случая е, че не оркестър кани квартет за солисти, а квартетът кани два оркестъра", обяснява Иван Пенчев.
По думите му това е само първият от серията 12 специални концерти, в които публиката ще види: един от най-известните аржентитски бандонеонисти Матиас Гонзалес, Мишо Йосифов и брас асоциация в проект, посветен на циганското влияние в класическата музика, „Акага“ – в поп концерт с американска музика, както и „Бетовен проект“ с произведения от великия композитор, които никога не са звучали в България.
Кварто е частен квартет, създаден през 2005 г. Това е единственият български камерен състав, който има изключителен договор със Софийската филхармония, затова през цялата година музикантите може да бъдат гледани и слушани в голямата зала „България“. Всеки от „Кварто квартет“ работи и като солист в най-добрите български оркестри.