Френски финес, красива музика и много мисъл има винаги в проектите на Патрисия Каас. Тя дойде за първи път у нас през 2009 – 20 години след началото на кариерата си, а на 28 юни в зала 1 на НДК предстои третият й самостоятелен спектакъл у нас.
И думата спектакъл е най-точна за това, което Патрисия Каас прави на сцената. Артист до мозъка на костите, в началото на лятото тя ще представи новите си песни, част от които са с изразени биографични детайли. Sans Nous, Le Jour Et L’Heure, Ma tristesse Est N’Importe Où, Sans Tes Mains ou и La Langue Que Je Parle се раждат в изключително тежък период на бърнаут за певицата, която за първи път от десетилетия поставя живота си на пауза, за да се възстанови...
Организаторите на концерта обещават да видим една преродена и преобразена Патрисия – с нова визия, оригинални песни с различен музикален подход, белязал едно ново начало – както в личен, така и в професионален план. Певица ще представи десетия си студиен албум, който кръщава на самата себе си. „В песните споделям искрено неща, които ме докосват, но с по-модерено звучене“, казва тя.
Една от емблематичните песни в този албум е Adele – феминистка балада за мястото, отредено на „слабия пол“ в света. Въздействащото вокално изпълнение е подсилено от акустичната китара на Фин Грийнал от британската група Fink, познат с колаборациите си с Джон Леджент и Ейми Уайнхаус.
Преди София Патрисия Каас ще представи новия си албум на европейско турне в най-големите театри и зали на Франция, Германия, Белгия, Австрия, Холандия, Финландия, Естония, Литва, Латвия, Полша и Румъния.
„Женската” нишка в творчеството на Патрисия Каас продължава след двата й последни албума (“Кабаре“ и „Каас пее Пиаф“, представени и у нас през 2009 и 2013 г.).
„Албумът „Кабаре” е посветен на жените, на които се възхищавам. Това са силните женски образи от 30-те години – красиви, талантливи, неповторими”, обясни преди време мадам Каас. „Каас пее Пиаф“ излиза по повод 60-годишнината от смъртта на най-голямата френска певица и в него Патрисия интерпретира песните на своята прочута сънародничка.
Автор: Даниел Димитров