Жените се усещат под натиск да се обличат по определен начин, за да правят впечатление в службата и харчат 18 процента от заплатата си за "работен гардероб", сочат резултатите от проучване, направено във Великобритания от компания "Маркетинг енд къмюникейшънс".
Една на всеки четири дами разкрива, че умишлено е променила стила си на обличане, за да се съревновава с колегите си. Шестдесет процента от жените са си купували нови дрехи с надеждата те да им помогнат в изкачването по служебната стълбица. Проучването показва също, че дамите изпитват вина заради това, че поставят етикети на колегите си според начина им на обличане.
Над 50 процента от служителките признават, че преценяват останалите жени по това какво облекло носят на работа. Около една трета от дамите се притесняват какво ще си помислят за тях другите, ако твърде често се появяват с едни и същи дрехи.
Авторите на проучването са установили, че жените възприемат тези тактики не само за да се съревновават с колегите си за по-високи позиции. Повечето дами смятат, че във времето на рецесия имат по-добър шанс за израстване в кариерата, ако останат на същата служба, вместо да си търсят нова работа.
"Умишлено или не, в известна степен имаме вина, че поставяме етикети на колегите си, съдейки по облеклото им. Неблагоприятният икономически климат кара служителите да възприемат различни тактики, водени от желанието да се придвижат нагоре по корпоративната стълбица", казва Джоана Уилямс от компанията, поръчала проучването.