Скандал в музикалния бизнес коства на най-голямата стрийминг платформа Spotify загуба от над 2 млрд. долара пазарна оценка заради един-единствен артист.

През изминалата седмица легендарният музикант Нийл Йънг обяви, че възнамерява да изтегли музиката си от стрийминг платформата в знак на протест срещу известното подкаст предаване на Джо Роугън. Причината – Роугън редовно разпространява противоречива и понякога фалшива информация за COVID-19 и ваксините срещу коронавируса.

„Spotify може да има или Йънг, или Роугън. Но не и двамата“, обяви известният музикант и от компанията се съобразиха с искането му да свалят музиката.

Снимка: Getty Images

С изтеглянето ѝ от платформата, Spotify загубиха приблизително около 2,1 млрд долара от пазарната си оценка, като акциите им се сринаха с 6%.

След протеста на Нийл Йънг последва подкрепа и от известната певица Джони Мичъл, която също поиска музиката ѝ да бъде свалена от платформата заради дезинформацията на Джо Роугън. Последваха и слухове, че големи имена като групата Foo Fighters, например, обмислят да сторят същото.

Снимка: Getty Images

Призиви за ограничаване на коронавирусната дезинформация се появиха и от херцога и херцогинята на Съсекс Хари и Меган Маркъл.

„На базата на мненията от последните няколко седмици за мен стана ясно, че трябва да правим повече, за да осигурим баланс в платформата си. Медицинското съсловие ни помага в тези безпрецедентни времена“, обяви шефът на стрийминг компанията Даниел Ек.

От фирмата обявиха също, че вече ще включват предупреждение към всички предавания, които съдържат в себе си информация за коронавируса и ваксините.

Снимка: Getty Images

Кой е Джо Роугън и защо се превърна в „ябълката на раздора“

Джо Роугън е най-популярният подкастър в момента. Той започва кариерата си като кечист, по-късно става коментатор, актьор и телевизионен водещ. Повечето го познават от предаването „Страх“, в което предизвикваше обикновени хора да извършват истински страшни и опасни задачи.

Роугън е и най-слушаният подкастър в историята на Spotify. Първоначално той започва своето предаване в YouTube, като от Spotify плащат на Роугън 100 милиона долара за правото да излъчват предаването му.

Водещият предизвиква този невиждан музикален бунт най-вече заради личните си убеждения за COVID-19, които навлизат по-скоро в конспиративните теории. Той кани и гости, които поддържат тези теории, като кардиологът д-р Питър МакКулог, говорещ открито срещу ваксините за коронавируса, както и вирусологът и имунлог д-р Робърт Малоун, който пък разпространява конспиративни теории.

След огромните загуби за Spotify и обещанието на платформата, че ще започне да предупреждава за информация, свързана с пандемията, Джо Роугън също се извини на компанията. В 10-минутно видео в „Инстаграм“ той обещава да се постарае да включва „повече хора с различни мнения“ в предаването си, което се радва средно на 11 млн. слушатели на епизод.

Въпреки всичко Роугън твърдо отрича, че се е опитвал да разпространява фалшиви твърдения за коронавируса. „В този подкаст не се опитвам да постигна нищо, освен да си говоря с хората. В същото време признавам, че определено греша понякога, да“, казва Роугън.

„Обещавам, че ще опитам да балансирам тези противоречащи си гледни точки с мненията и на други хора, за да намерим по-добър баланс“, допълва Роугън.