Децата, които се раждат в богати семейства, са по-успешни от тези, които се трудят повече в училище, сочи ново проучване, проведено във Великобритания.
Проучването е направено от д-р Джон Голдторп, социолог от Оксфорд. По думите му независимо колко много едно дете се труди в образованието си, неговите връстници, които са родени в богати семейства, ще просперират много повече като възрастни.
“Независимо колко пари влагат семействата във Великобритания за образование, децата на богатите фамилии винаги ще бъдат по-напред, защото родителите им използват своя икономически, културен и социален статут, за да ги задържат на върха”, коментира Голдторп.
Тази тенденция създава допълнително разделение между класите, като едната част от обществото има шанс да се реализира много повече, отколкото другата.
Голдторп коментира също неравенството в по-късния професионален етап. “Едни и същи специалисти с една и съща образователна квалификация получават различни заплати, защото единият от тях е учил в частно училище, а другият – в държавно”, коментира той.
По думите му положението може да се промени драстично ако се премине към меритокрация, базирана на образованието (форма на управление, която се основава върху способностите на всеки отделен индивид).
“Това ще доведе до прогресивна данъчна система, която много по-ефективно ще таксува богатите, система на социална сигурност и по-добра финансова помощ за бедните семейства”, коментира той.