Снимките, които публикуваме в социалните мрежи издават много повече за характера ни, отколкото смятаме, сочи ново изследване.
Проучването е направено сред потребители в „Туитър” и „Фейсбук”, като учените са доказали, че само от профилната снимка на даден потребител могат да се извадят достатъчно правилни заключения за неговия характер.
В „Туитър” учените са взели предвид и какво пишат потребителите в профилите си. След това алгоритъм е изчислил главните разлики между всеки потребител, в зависимост от публикациите му в интернет и разликите между профилните снимки на всички участвали.
Въз основа на данните, учените успешно предвиждат черти от характера на всеки един потребител.
Общителните хора са склонни да публикуват повече снимки с приятелите си и да използват тях за профилни снимки. По-отворените към света хора правят цветни и разнообразни снимки.
Невротичните хора използват профилни снимки, на които не се виждат лицата им. Ако на снимките са те, често тези хора са с очила, които скриват голяма част от лицето им.
Според учените направили проучването подобни данни могат да заместят традиционните въпросници и анкети в интернет, за да може да се прецени дали даден продукт достига до точните потребители.