Докато глобалната икономика се намира в изключително тежка ситуация заради пандемията от COVID-19, за технологичните гиганти „Амазон“, „Епъл“, „Алфабет“ и „Фейсбук“ това доведе до много по-добри резултати за последното тримесечие.

Съвсем очаквано повече хора се обърнаха към онлайн услугите и приходите на „Амазон“ са скочили с 40% до 88,9 милиарда долара. В Съединените щати американците пазаруват предимно от „Амазон“, като продажбите на храна и домакински стоки са скочили три пъти в сравнение със същия период за миналата година.

Печалбата на „Амазон“ се е увеличила два пъти до 5,2 млрд. долара за три месеца. Компанията, която вече има над 1 млн. служители по цял свят, възнамерява да разшири своите бази и да наеме още персонал.

„Този феноменален резултат на „Амазон“ показва колко много се е променило пазаруването по време на пандемията както в Съединените щати, така и по света“, коментира анализаторът Нийл Сандърс. По думите му компанията е била първи избор за много потребители.

Технологичният гигант „Епъл“ също е имал добро тримесечие. Пандемията е „донесла“ 11,2 млрд. долара печалба на компанията и огромен растеж в търсенето на техните технологични продукти.

„В несигурни времена като сегашните, тези резултати са доказателство колко важни са нашите продукти за клиентите ни“, коментира шефът на компанията Тим Кук.

Няма реклами – има проблем

Компанията „Алфабет“, холдингът на „Гугъл“, регистрира първия си спад в тримесечието в сравнение с предишната година. Макар да става въпрос за едва 2% спад, това е знак, че пазарът за дигитална реклама е доста свит.

Печалбите на „Алфабет“ за последното тримесечие са се свили до 30% или 6,7 млрд. долара.

„Фейсбук“, които бяха обект на сериозен отлив на рекламодатели, също наблюдават спад. Това е най-ниският регистриран растеж на компанията за тримесечие, откакто „Фейсбук“ излезе на борсата преди осем години. Компанията наблюдава увеличение на приходите с 11% и печалба от 6 млрд. долара за тримесечието.