Авиокомпанията „Боинг“ разследва още потенциални проблеми с новите самолети модел „737 Макс“. Според публикация в „Ню Йорк таймс“ дефект на окабеляването в опашката на самолета може да доведе до катастрофална авария по време на полет.
Пътническият самолет „737 Макс“ участва в две смъртоносни авиокатастрофи през 2018 и 2019 г.
След двете катастрофи стотици самолети от този модел бяха спрени от експлоатация по цял свят. Беше започнато разследване, което установи дефект в подобрения контрол на полета – системата караше носа на самолета да се накланя надолу прекалено рязко.
Според публикацията в „Ню Йорк таймс“ инженери на компанията установили, че две важни вериги с кабели били разположени прекалено близо една до друга в опашката на самолетите. Това можело да доведе до късо съединение.
Все още не е ясно дали подобен сценарий може да доведе до нова катастрофа.
Инженерите на „Боинг“ заявили пред журналисти, че тези проблеми с окабеляването не са уникални за „737 Макс“, нито пък за „Боинг“, а поправката им би отнела едва час-два на самолет.
„Тези проблеми са установени и вече работим по тях. Прекалено рано е да се спекулира дали те ще наложат промяна на дизайна на самолетите“, коментираха от „Боинг“.