Авиокомпанията „Боинг“ разследва още потенциални проблеми с новите самолети модел „737 Макс“. Според публикация в „Ню Йорк таймс“ дефект на окабеляването в опашката на самолета може да доведе до катастрофална авария по време на полет.

Пътническият самолет „737 Макс“ участва в две смъртоносни авиокатастрофи през 2018 и 2019 г.

След двете катастрофи стотици самолети от този модел бяха спрени от експлоатация по цял свят. Беше започнато разследване, което установи дефект в подобрения контрол на полета – системата караше носа на самолета да се накланя надолу прекалено рязко.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Според публикацията в „Ню Йорк таймс“ инженери на компанията установили, че две важни вериги с кабели били разположени прекалено близо една до друга в опашката на самолетите. Това можело да доведе до късо съединение.

Все още не е ясно дали подобен сценарий може да доведе до нова катастрофа.

Инженерите на „Боинг“ заявили пред журналисти, че тези проблеми с окабеляването не са уникални за „737 Макс“, нито пък за „Боинг“, а поправката им би отнела едва час-два на самолет.

„Тези проблеми са установени и вече работим по тях. Прекалено рано е да се спекулира дали те ще наложат промяна на дизайна на самолетите“, коментираха от „Боинг“.