На фона на несигурното бъдеще на видео платформата „ТикТок“ (TikTok) в САЩ, социалната мрежа „Инстаграм“ създаде директен конкурент – опцията Reels (в свободен превод от английски – „киноленти“). Потребителите ще могат да създават кратки видеа с популярна музика и ефекти до 15 секунди, които да споделят с приятели и последователи.
Това е възможност за платформата от семейството на „Фейсбук“ да привлече част от създаващите съдържание в китайския „ТикТок“. От миналата седмица съдбата на приложението на територията на САЩ е несигурна, след като президентът Тръмп заяви, че ще го забрани.
Условието да продължи съществуването си е американската версия да бъде закупена от „Майкрософт“ или друга американска компания, но най-късно до 15 септември. Очаквано, в Пекин реагираха остро на американските действия.
За да осигури последователи на създаващите съдържание, Reels ще се появява в най-горната част на „Инстаграм“ приложението. Социалната мрежа ще предлага най-подходящите видеа според интересите на своите потребители, подобно на „ТикТок“.
От „Инстаграм“, обаче, увериха, че говорим за два напълно различни продукта. Reels не е отделен онлайн свят както „ТикТок“ и вече несъществуващата видео платформа Vine, а още едно нещо за правене и забавление в рамките на „Инстаграм“, посочва „Дъ Върдж“, като цитира позицията на компанията.
Новата „Инстаграм“ опция от днес може да бъде използвана в 50 държави, сред които са САЩ, Великобритания, Япония и Австралия, от потребителите на операционните системи „Андроид“ и iOS.
Това не е първото обвинение в плагиатство, свързано с FB. През 2016 г. социалната мрежа беше обвинена, че копира „Снапчат“ с въвеждането на своите „сторита“ – снимки и кратки видеа, които остават за 24 часа на страниците на потребителите. Резултатът тогава беше унищожителен за „Снапчат“, а потребителските истории в наши дни са интегрална част от „Фейсбук“ и „Инстаграм“.