Адвокатите на Nintendo може и да са известни със своята безмилостност, но един малък супермаркет в Коста Рика успя да надвие гиганта в сферата на игрите, пише БГНЕС.
Nintendo е известна с това, че води много съдебни дела срещу всяка предполагаема заплаха за интелектуалната ѝ собственост.
Съвсем наскоро адвокатите на Nintendo бяха призовани, след като производител на аксесоари пусна реплика на Switch 2. Въпреки че в този случай изглежда, че това е било тактика за сплашване, без да се предприемат правни действия.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Не такъв е случаят с малък супермаркет в Сан Рамон, Коста Рика, който миналата година е бил подложен на съдебен иск от Nintendo за това, че е нарекъл магазина си „Супер Марио“. Невероятно, но местният бизнес успява да надделее над международната компания за игри.
Както се посочва в публикация на страницата на магазина във Facebook, магазинът носи името „Супер Марио“ от 2013 г., но привлича вниманието на Nintendo едва когато става по-популярен в социалните мрежи. Той има 78 000 последователи във Facebook.
Когато собствениците на магазина отишли да пререгистрират името в категорията „магазин за хранителни стоки“ миналата година, от Nintendo „скочили и заявили, че „Супер Марио“ им принадлежи в световен мащаб“. Компанията очевидно е пропуснала една важна подробност.
„Те са регистрирали много категории, видеоигри, дрехи, колекционерски предмети, играчки, училищни пособия, орнаменти и т.н. Но не и продажбата на хранителни стоки и затова Националният регистър се произнесе в наша полза“, се казва в публикацията.
Ръководството на магазина заяви, че първоначално е обмисляло да отстъпи, но е останало твърдо благодарение на своя юридически и счетоводен съветник Хосе Едгардо Хименес Бланко.
„За момент си мислехме да покажем белия флаг. Как щяхме да спечелим срещу такова търговско чудовище? Особено при броя на юридическите документи, представени от тях, за да гарантират победата. За щастие, Едгардо и аз бяхме твърди и преди няколко дни получихме добрата новина. Това е огромна крачка към визията, която имаме, и фактът, че такава голяма компания се суети, е защото ние се изявяваме. „Супер Марио“ е тук, за да остане“, добавиха те.
В Коста Рика супермаркетите обикновено се наричат „Супер“, така че името на този магазин се превежда по-добре като „Супермаркет Марио“. Това също не помогна на Nintendo.
Миналата година Nintendo и The Pokémon Company съдиха разработчика на Palworld Pocketpair за нарушаване на патенти. Оттогава насам студиото премахна анимацията за хвърляне на топка, която се оказа част от проблема, но не е ясно дали ще бъдат предприети допълнителни действия.
За първи път терминът „Супер Марио“ е използван през 1985 г., въпреки че героят Марио датира от оригиналния Donkey Kong от 1981 г.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK