Все повече германци се отказват от месото – 49% от анкетираните твърдят, че са намалили консумацията на този продукт през последните пет години, сочи проучване на WDR, цитирано от немското издание „Шпигел“.
Около 41% от анкетираните са заявили, че хапват месо точно толкова често, колкото са го правили и преди, а 2% признават, че са увеличили консумацията му.
Младите хора в Германия масово се придържат към вегетарианската диета (без месо, но с яйца, мляко и риба) или са вегани (изключват всички животински продукти).
Тази тенденция обаче не е характерна само за германците – напоследък все по-голям брой европейци се заричат да намалят месото или въобще да спрат да го консумират, отчита и Би Би Си.
Една трета от британците твърдят, че са спрели да консумират месо или са намалили съществено количествата, а две трети от американците съобщават, че ядат по по-малко свинско и пилешко. Това е част от опитите да се живее по-здравословно, както и да се намали влиянието върху околната среда.
Има различни проучвания, които показват, че глобалната консумация на месо нараства значително в последните 50 години. Производството на месо е близо пет пъти по-голямо, в сравнение с началото на 60-те години на XX век. Голямата причина за това е, че на Земята има повече хора за изхранване.
Американски експерти отчитат, че има ясно очертана връзка между консумацията на месо и богатството в световен мащаб. През 2013 г. - последната година, за която има официални данни, САЩ и Австралия оглавяват класацията за годишна консумация на месо - и в двете страни тя надхвърля 100 кг на човек, което се равнява на около 50 пилета или половин крава на човек.
Всъщност високи нива на консумация на месо се наблюдават на запад, като повечето страни в Западна Европа консумират между 80 и 90 кг месо на човек.
В другия край на спектъра, много от най-бедните страни в света ядат много малко месо. Средностатистическия гражданин в Етиопия консумира едва 7 кг, в Руанда - 8 кг, а в Нигерия - 9 кг. Това е 10 пъти по-малко, в сравнение със средностатистическия европеец.