Заради пожарите в горите на Амазония са се покачили търсенията в интернет търсачката, чийто екип засажда по едно дърво на всеки 45 търсения онлайн.

“Екозия” работи като всяка друга търсачка. За всеки 45 търсения онлайн компанията събира достатъчно пари, за да засади едно дърво. Откакто “Екозия” стартира през 2009 г. компанията е засадила около 65 млн. дървета в страни като Бразилия, Сенегал, Мадагаскар и Гана.

Около 20 хил. души дневно свалят приложението на “Екозия” и инсталират търсачката на интернет браузъра си. Тази бройка скочи драстично – 250 хил. тегленията на 22 август, когато международната преса започна да отразява огромните пожари в горите на Амазония.

Скокът с 1150% е “горчив успех”, казва шефът на компанията Кристиан Крол. “Екипът ни се срещна след този успех. От една страна бяхме много щастливи от покачването на търсенията, но от друга бяхме съкрушени заради горските пожари в Амазония”, коментира той.

НПО-то зад търсачката си партнира с “Бинг” на “Майкрософт”. Всяко търсене онлайн генерира печалба на “Екозия” от онлайн рекламите, като 80% от тази печалба отива за засаждане на дървета.