Фестивалът в Кан започна със скандал в кино индустрията от ново измерение – режисьорът Педро Алмодовар скочи срещу компанията „Нетфликс”, защото в програмата тази година има два филма спонсорирани от тях.
Регламентът за участие във фестивала е, че между прожектирането на лентите в зала и пускането им на видео или дивиди трябва да изминат три години. Тъй като филмите са спонсорирани от „Нетфликс”, те вече са налични за гледане в онлайн платформата им.
За първи път в конкурсната програма са допуснати два филма на онлайн стрийминг платформата – „Историята на семейство Майровиц” на американския режисьор Ноа Баумбах с участието на Дъстин Хофман и „Окча” на Бон Джун-хо, в който играят Тилда Суинтън и Джейк Джиленхал. И двата филма са финансирани и разпространени от „Нетфликс”.
От компанията отказаха да пуснат двата филма по киносалоните преди фестивала.
За да продължи спазването на регламента от журито, начело с Педро Алмодовар, взеха решение, че от следващата година всички филми, които могат да вземе участие във фестивала, трябва да се показват и в киносалони, а не само по телевизията или в онлайн стрийминг услугите.
„Ще бъде огромен парадокс „Златната палма” или друга награда да бъде присъдена на филм, който не може да бъде гледан в киносалон”, заяви тогава Алмодовар. По думите му той остава отворен към новите технологии, но размерът на екрана при гледането на нови филми бил от значение.
„Нетфликс” ме подкрепи – осигури голям бюджет и ми предостави пълна свобода за всички етапи от снимките и монтажа”, заяви режисьорът на „Окча” пред журналисти.
„Независимо какво е мнението на Алмодовар, аз съм щастлив, че представям тук филма си”, допълни още той.
Компанията „Нетфликс” определено няма късмет на филмовите награди – по време на първата прожекция на „Окча” възникна технически проблем и филмът беше спрян за известно време.
Зрителите освиркаха и логото на „Нетфликс”, с което традиционно започват всичките им продукции.