Никога не е лесно да се извиниш за грешките си, но когато това става пред стотици хиляди последователи онлайн е най-добре да звучиш наистина убедително. Видеоклип от „Ютуб“ състезанието на Джеймс Чарлз – инфлуенсър с милиони последователи в социалните мрежи – показва как доброто извинение също е част от бизнеса.

Джеймс Чарлз е изключително популярен в „Ютуб“ и води специално предаване с името Instant Influencer. В него желаещи да работят професията на XXI в. се изправят един срещу друг в онлайн занаята.

Една от задачите, които участниците трябва да изпълнят е да запишат достоверно изглеждащо видео с извинение, насочено към техните последователи онлайн.

Самият Джеймс Чарлз има опит в подобни ситуации. Заради онлайн скандал с друг инфлуенсър се наложи Чарлз да запише подобно извинение, след като за един уикенд губи 2 млн. от последователите си. Видеоклипът с извинението също не му помага особено, тъй като много от последователите му заявяват, че е изкуствен и не мисли това, което казва.

„Това да се извиним правилно означава, че феновете няма да ни обърнат гръб. Ако обаче изглеждаме изкуствени, арогантни или неучтиви, тогава последователите ни ще отговорят с гняв“, казва Чарлз.

„Приемете този съвет от мен, защото съм попадал в такава ситуация и преди. Като инфлуенсър, когато натрупаш много последователи е възможно да кажеш или направиш нещо, което няма да се хареса. Тогава, в някакъв момент, ще трябва да се извиниш“, допълва инфлуенсърът.

Снимка: Screenshot / Instant Influencer

Всеки отделен участник в състезанието получава конкретна тема, по която да се извини и всеки трябва сам да прецени как да заснеме видеото, адресирано към последователите си.

Клиповете варират в стил и актьорска игра – част от участниците избират да се появят с пълен грим, други използват изкуствени сълзи и размазана спирала, за да постигнат допълнителен ефект. Говорят и през сълзи.

За да изглежда достоверно някои от тях избират необичаен ъгъл за заснемане на видеото – много близо кадрирано в лицето им, например, или с лошо осветление.

„Да записваш видеоклип с извинение не е нещо забавно, но понякога трябва да адресираш даден проблем точно навреме“, казва Чарлз.

Снимка: Screenshot / Instant Influencer

Извиненията са част от интернет бизнеса, като много от инфлуенсърите избират да се извинят именно през най-популярните си социални платформи – „Ютуб“ или „Инстаграм“.

Серията на Instant Influencer с фалшивите извинения събра противоречиви коментари и реакции в „Ютуб“. Тя е харесана над 600 хил. пъти, но повече от 30 хил. души смятат, че не става. Има и коментари, че едно извинение трябва да бъде истинско, а не тренирано предварително.

В предаването Джеймс Чарлз казва на участниците, че извинението просто е част от това да бъдеш известен онлайн сега. „Да се научиш как да поднасяш извинение правилно е водещо умение, което трябва да запази успеха ни дори когато има много драма“, казва Чарлз.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement