Никога не е лесно да се извиниш за грешките си, но когато това става пред стотици хиляди последователи онлайн е най-добре да звучиш наистина убедително. Видеоклип от „Ютуб“ състезанието на Джеймс Чарлз – инфлуенсър с милиони последователи в социалните мрежи – показва как доброто извинение също е част от бизнеса.
Джеймс Чарлз е изключително популярен в „Ютуб“ и води специално предаване с името Instant Influencer. В него желаещи да работят професията на XXI в. се изправят един срещу друг в онлайн занаята.
Една от задачите, които участниците трябва да изпълнят е да запишат достоверно изглеждащо видео с извинение, насочено към техните последователи онлайн.
Самият Джеймс Чарлз има опит в подобни ситуации. Заради онлайн скандал с друг инфлуенсър се наложи Чарлз да запише подобно извинение, след като за един уикенд губи 2 млн. от последователите си. Видеоклипът с извинението също не му помага особено, тъй като много от последователите му заявяват, че е изкуствен и не мисли това, което казва.
„Това да се извиним правилно означава, че феновете няма да ни обърнат гръб. Ако обаче изглеждаме изкуствени, арогантни или неучтиви, тогава последователите ни ще отговорят с гняв“, казва Чарлз.
„Приемете този съвет от мен, защото съм попадал в такава ситуация и преди. Като инфлуенсър, когато натрупаш много последователи е възможно да кажеш или направиш нещо, което няма да се хареса. Тогава, в някакъв момент, ще трябва да се извиниш“, допълва инфлуенсърът.
Всеки отделен участник в състезанието получава конкретна тема, по която да се извини и всеки трябва сам да прецени как да заснеме видеото, адресирано към последователите си.
Клиповете варират в стил и актьорска игра – част от участниците избират да се появят с пълен грим, други използват изкуствени сълзи и размазана спирала, за да постигнат допълнителен ефект. Говорят и през сълзи.
За да изглежда достоверно някои от тях избират необичаен ъгъл за заснемане на видеото – много близо кадрирано в лицето им, например, или с лошо осветление.
„Да записваш видеоклип с извинение не е нещо забавно, но понякога трябва да адресираш даден проблем точно навреме“, казва Чарлз.
Извиненията са част от интернет бизнеса, като много от инфлуенсърите избират да се извинят именно през най-популярните си социални платформи – „Ютуб“ или „Инстаграм“.
Серията на Instant Influencer с фалшивите извинения събра противоречиви коментари и реакции в „Ютуб“. Тя е харесана над 600 хил. пъти, но повече от 30 хил. души смятат, че не става. Има и коментари, че едно извинение трябва да бъде истинско, а не тренирано предварително.
В предаването Джеймс Чарлз казва на участниците, че извинението просто е част от това да бъдеш известен онлайн сега. „Да се научиш как да поднасяш извинение правилно е водещо умение, което трябва да запази успеха ни дори когато има много драма“, казва Чарлз.